Корисних салатів в Україні стане більше: “Угро верде” планує розширення своєї діяльності

0 5

З чого складається бургер в «МакДональдсі»? Крім булочки, біфштекса, сиру, овочів і соусу, це ще і свіжі салати. І де б ви не пробували бургер – в Одесі, Львові, Дніпрі або Києві – салати до нього насправді вирощують в одному місці. Неподалік від столиці, в Броварському районі.

Іспанець Хосе Луїс – власник тих самих “салатних полів”, на яких вирощується продукція для «МакДональдса». На 50 гектарах його компанія “Угро верде” вирощує салати для ресторанів мережі.

Салат «айсберг» з родини айстрових виглядає як звичайна українська капуста, але на смак значно ніжніше. На українських полях він новачок, хоч європейці давно ласують ним в ресторанах і вдома.

У 2018 році «Угро верде” також налагодила в Україні вирощування салату “Батавія” для бургерів “Маестро”. Для торгових мереж на полі поруч з «Батаві» і «айсбергом» кучерявляться «лоло Бьондо» і бордовий «лолороссо», «фризі» і трошки «Ромена».

“Вирощування салату вимагає делікатного догляду, сучасних технологій і відповідних природних умов”, – пояснює Луїс.

Його українська команда постійно консультується з іспанськими колегами, які мають значно більший досвід у вирощуванні певних сортів салату. Виростити елегантну, але примхливу «Батавію» було непросто. У 2017 році команда агрономів «жила» на київському полі, аналізуючи нюанси вирощування.

Сприятливий клімат, гарна земля і ринок реалізації – основні причини іспанських інвестицій в Україну. Вітчизняний ринок салатів не насичений. Хосе Луїс прогнозує його зростання мінімум на 15-20% в найближчі три роки.

Компанія “Угро верде” є частиною ABM Holding. Підприємство засноване в 1983 році в регіоні Мурсія на півдні Іспанії. Холдинг спеціалізується на вирощуванні салатів і овочів. В Іспанії АВМ Holding належить 2 тис. гектарів. Холдинг вирощує салати також в Марокко.

На відміну від України, де салати ростуть з квітня по жовтень, в Іспанії сезоном для вирощування є зима – через високі температури влітку. Технологія і європейські традиції команда іспанця привнесла і в Україні.

На полі встановлені системи зрошення, які рятують салат в літню спеку.

Насіння компанія купує в українському представництві голландської компанії “рійська Ваан”, пророщує розсаду в Кременчуці, після чого висаджує рослини у відкритий грунт. Цикл вирощування салату становить близько 60 днів.

Згадувані «Батавія» і «айсберг» збирають вручну. Качанчики зрізають і складають в ящики, які відразу їдуть на завод під Макарів, що в Київській області. Одна людина може зібрати до 600 кг «айсберга», «Батавія» значно легше. Під час прибирання качани періодично перевіряють на відсутність всередині шкідників і залишків добрив.

Хосе Луїс каже, що витрати на вирощування салату в Іспанії і Україні мало чим відрізняються через високу імпортну складову. Насіння та засоби захисту рослин для овочевих культур і салатів в Україні імпортуються.

В Іспанії в залежності від сезону і культури витрати оцінюються 6-9 тис євро на гектар. В налагодження виробництва в Україні компанія вклала 5,5 млн євро. На ці кошти в 2012 році був побудований завод з переробки салату площею 1 944 кв м.

Там працює салатна лінія потужністю 1 тонна на годину, лінія для нарізки цибулі і моркви, лінія для миття і сушки помідорів. Обслуговує підприємство понад 50 осіб.

Що ж відбувається з салатом на заводі? З поля на завод всі салати приїжджають в прохолодному автомобілі з температурою 1-4 градуси. Після розвантаження продукт потрапляє на лінію по підготовці сировини, де оператори видаляють салатні качани і знімають пошкоджені сонцем листя салату.

Це єдиний етап на заводі, де людина впливає на процес обробки. Після цього салат двічі миють. Вода для цього тричі очищується і охолоджується. Потім салат автоматично нарізають, висушують і складають в пакети з азотом. Після водних процедур і упаковки салат трохи відпочиває на прохолодному складі.

Термін зберігання салату «Батавія» – всього сім днів. За цей час його повинні встигнути розвести в ресторани “МакДональдс” і реалізувати.

“У 2017 році ми виробили 1 млн кг салатів. У 2018 році плануємо збільшити цей показник мінімум на 30%”, – говорить Хосе Луїс.

За його словами, окупність заводу – п’ять років. Зупинятися в розвитку “Угро верде” не планує. Згодом можливе розширення площ під салатами на 20 га і встановлення ще однієї лінії на заводі.

“МакДональдс” купує 80% продукції, решта йде в мережі “Ашан” і Fozzy. Взимку компанія імпортує салати з Туреччини, Єгипту, Тунісу і обробляє їх на заводі.

SEEDS.org.ua

Leave A Reply

Your email address will not be published.