Понад 90% українських громадян хочуть вживати органічні продукти

0 136

Проте лише 5% відсотків із них знає, що таке органічні продукти, як вони виробляються, як їх знайти на полицях українських супермаркетів, така теза прозвучала на ОРГАНІК МЕДІА БРЕКФЕСТ, під час якого було анонсовано Другий Міжнародний Конгрес «Органічна Україна 2018», котрий відбудеться 15-16 березня в Одесі. Мета конгресу – підвищення фахового рівня виробників органічної продукції, залучення до цього кола нових фермерів, інформування населення про переваги органічного виробництва. У прес-сніданку взяли участь заступник Міністра аграрної політики та продовольства України з питань європейської інтеграції Ольга Трофімцева, організатори конгресу, понад 60 представників засобів масової інформації. Роль модератора зустрічі виконував керівник компанії «Інфоіндустрія» Дмитро Гордейчук.

«Ринок органічної продукції живіший усіх живих», – таким жартом розпочала свій виступ Ольга Трофімцева. І потім додала, що цим хотіла сказати, що внутрішній і зовнішній ринки органіки стрімко розвиваються, ця тенденція зберігатиметься у коротко- та середньостроковій перспективі, бо попит зростає швидше, ніж пропозиція, особливо на ринках ЄС, Північної Америки, Близького Сходу, Азії. «Україна вже стала європейським органічним хабом, проте наша мета зробити її світовим», – наголосила заступник міністра. Вона відмітила, що сьогодні перед Мінагрополітикою є декілька важливих завдань: добитися ухвалення нового «органічного» законопроекту №5448, потім втілити його положення у практику виробництва, торгівлі, сертифікації та експорту. Дуже важливо, вважає вона, створити достовірну систему державної статистики в органічній сфері, бо до сьогодні вона не сформована. На підставі інформації від 17 сертифікаційних органів, яку зібрав Офіс Підтримки Реформ, який працює при міністерстві, в Україні налічується 429 операторів органічного ринку, 294 із них – виробники, а решта – трейдери, переробники, заготівельники так званих дикоросів. Органічні площі становлять 380 тисяч га, з них в перехідному періоді перебуває 91 тис. га. Близько 80% української продукції експортується на суму, котра за 2017 рік склала понад $60 млн. Її левова частка йде до країн ЄС, Швейцарії, решта –до США, Австралії, Канади, країн Азії.

Заступник міністра висловила думку, що непродумана державна підтримка органічного виробництва може бути не стільки корисною, а скоріш завдати шкоди. Вона навела приклади, коли в країнах Східної Європи після того, як було припинено субсидування органічного сектора з боку ЄС, фермери одразу припиняли виробництво за чистими технологіями. А тому державні дотації в цій сфері мають бути дуже виваженими та цільовими, наприклад, на сертифікацію, на технології чи на підтримку створення органічного кооперативу з соціальною складовою тощо. «Основним драйвером органічного виробництва має бути ринок, тобто попит», – підкреслила вона. Водночас посадовець вважає, що треба стимулювати розвиток внутрішнього ринку, в тому числі шляхом підтримки через програми державно-приватного партнерства дошкільних та освітніх закладів, котрі будуть купувати органічну продукцію у фермерів.

Головним спонсором і організатором конгресу в Одесі є Український проект бізнес-розвитку плодоовочівництва UHBDP, який фінансується Міністерством міжнародних справ Канади (Global Affairs Canada), співфінансується та реалізується Менонітською Асоціацією Економічного Розвитку (MEDA). Менеджер UHBDP Дмитро Ніколаєв повідомив, що органічне виробництво – одна з можливостей для клієнтів проекту, який приділяє дуже багато уваги їхньому навчанню, консультаційному супроводу бізнесу, створенню логістичних майданчиків. Наприклад, торік UHBDP допоміг запустити пакувальну платформу в Кам’янка-Дніпровському районі Запорізької області, в цьому ж регіоні незабаром буде відкрито підприємство з охолодження яблук, в Одеській області вступить в дію об’єкт з переробки та охолодження часнику. Такі центри дуже важливі, бо завжди є два шляхи розвитку економіки: один – перерозподіл валового внутрішнього продукту, інший – інвестиції в конкретні компанії, які створюють необхідну інфраструктуру, ланцюги поставок до споживачів. Керівник проекту вважає, що Одеський регіон не випадково обраний для проведення конгресу, оскільки він є лідером плодоовочівництва і органічного виробництва в Україні. Завдання Конгресу пояснити що таке органічне виробництво, привернути увагу громадськості до його проблем, озброїти фермерів сучасними технологічними та економічними знаннями, підказати їм шляхи сертифікації, навчити маркетингу і позиціонування їхньої продукції на ринку. «Відвідайте наш конгрес і вже наступного року станете органічним виробником!» – з таким закликом звернувся до фермерів України Дмитро Ніколаєв.  

Експерт із органічного виробництва Офісу підтримки реформ Мінагрополітики Олена Березовська переконана, що 2018-й стане роком органічного прориву в Україні. Наступ буде вестися з кількох напрямків: з півдня та з півночі, де одночасно відбудуться Органічні конгреси, згодом такі ж заходи будуть проведені на сході і заході країни. Це робиться для того, щоб наситити медіа-простір інформацією та знаннями про органічне виробництво та її продукцію.

Директор ТОВ «Органік Оригінал» Андрій Олефіренко вважає, що робота над розширенням внутрішнього ринку має бути принциповим напрямком політики розвитку органічного виробництва в Україні. Це для виробників не лише перспектива їхнього бізнесу, а й соціально-етичний обов’язок, який полягає в прищеплюванні українцям культури харчування, від якої значною мірою залежить їхнє здоров’я, заявив виробник. Однак переважна більшість наших співгромадян не мають уявлення про цей напрямок АПК. А тому фермери повинні займатися окрім виробництва, ще й пропагандою своєї продукції. В цьому сенсі Органічний конгрес матиме величезне значення. На думку Андрія Олефіренка, цей захід стане майданчиком для спілкування, обміну досвідом, фермери зможуть одержати найсвіжішу інформацію про ситуацію на органічному ринку, зрозуміти, куди рухається ця галузь.

Свої погляди на перспективи галузі висловили керівники фермерських господарств Сергій Марчук («Благодатна ферма») та Олександр Щербина («Дача»). Координатор українського національного павільйону на міжнародній виставці органічної продукції BioFach2018 Ксенія Гулієва поділилася своїми враженнями від цього масштабного міжнародного заходу. Менеджер швейцарсько-українського проекту «Розвиток органічного ринку в Україні» Наталія Прокопчук підкреслила, що Україні потрібно продовжувати працювати над покращенням іміджу країни як надійного постачальника органічної продукції у світі, а також повідомила про якісні позитивні зміни у сприйнятті Мінагрополітики на міжнародному рівні як компетентних і стратегічних партнерів у розбудові органічного ринку в Україні, що сталися завдяки професійній роботі заступника міністра Ольги Трофімцевої та усієї команди міністерства. Наталія Прокопчук також закликала ЗМІ приєднуватися до органічної родини і покращувати рівень обізнаності населення щодо органічних продуктів.

Було багато запитань. Журналісти цікавилися нормами органічного законопроекту, планами Мінагрополітики щодо лобіювання інтересів органічних виробників на зовнішніх ринках та під час затвердження державних програм підтримки АПК.

Серед фермерів півдня України під час Другого міжнародного конгресу «Органічна Україна 2018» будуть розіграні два сертифікати на 50% компенсацію вартості органічної сертифікації. Придбати квиток можна за посиланням: https://organicukraine.ticketforevent.com/

Більш детальна інформація про конференцію: http://euroagrochem.com/organic-ukraine-2018/

Організатори: ТОВ «Інформаційне агентство Інфоіндустрія», Громадська спілка «Органічна Україна».

Генеральний спонсор: Український проект бізнес-розвитку плодоовочівництва фінансується Міністерством міжнародних справ Канади (GlobalAffairsCanada), реалізується та співфінансується Менонітською Асоціацією Економічного Розвитку (MEDA).

За фінансової підтримки: Державний секретаріат Швейцарії з економічних

питань (SECO).

Партнери: Дослідний інститут органічного сільського господарства (FiBL, Швейцарія) в рамках швейцарсько-українського проекту «Розвиток органічного ринку в Україні»; Асоціація «Дунайська соя», ТОВ «Щедро», ТМ «Liqberry»

 

Довідка:

Згідно з даними Офісу підтримки реформ при Міністерстві аграрної політики та продовольства України, який узагальнив інформацію органів, які сертифікували органічне виробництво і торгівлю органічними продуктами в Україні у відповідності з органічним законодавством ЄС, станом на 31.12.2016 року:

 Площа сільськогосподарських земель з органічним статусом становить 289 551 га;

Площа сільськогосподарських земель перехідного періоду – 91 622 га;

Загальна площа сільськогосподарських земель з органічним статусом та перехідного періоду – 381 173 га;

Частка органічних земель від загальної площі сільськогосподарських земель – 0,89%;

Загальна кількість операторів ринку – 426, в тому числі 294 сільськогосподарські виробники;

Загальна кількість органів сертифікації в рамках даного моніторингу – 19.

У 2016 році обсяг органічної продукції, експортованої з України, становив близько 300 тис. тонн на суму понад 65 млн. доларів США (оціночні дані відповідно до опитування усіх українських експортерів органічної продукції, проведеного органом сертифікації «Органік Стандарт»).

SEEDs.org.ua

Головні новини Seeds та агроідеї для зростання вашого бізнесу в Telegram Facebook Instagram
Youtube та Підписуйтесь!

Залишити коментар

Ваш email не буде опубліковано

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!