12 відтінків зелені. Як фермери із Запорізької області заснували прибутковий зеленний бізнес

0 178

Сім’я Шкрібляк 6 років займається господарством — вирощують качанові, листові, масляні салати і реалізують під маркою «FreshSalat». Зараз у них 1 га в селі Велика Знам’янка Кам’янсько-Дніпровського району Запорізької області, на якому вирощують 12 видів салату. Площа під посадками планують збільшувати, але основна проблема — робоча сила. Подробиці читайте на SEEDS.

«Під салатами у нас 0,5 га – це відкритий ґрунт та 0,5 га – закритий ґрунт. А взагалі у нас 2 га. Тому на наступний рік хочемо збільшити посадки. Ми працюємо з насінням Rizwan. Вирощуємо 12 різновидів салатів: Біонда, Росса, Романо, Айсберг, Фрізе, шість різновидів Саланова і в цьому році спробували Радичіо», – розповідає Ольга Шкрібляк.

Перший пакетик насіння родині був вручений для проби.

«Для початку нам просто порадили спробувати. Ми починали буквально з 50 кущів. Потім ми розширилися – десь 1000 посіяли. Далі ми настільки втягнулися, настільки ця культура прикипіла до нас, або ми до неї. Ми розуміємо, що у кожного виробника є своя культура, яку він проносить через серце, через душу, вкладає всю свою любов. У нас це салати, хоча ми вирощуємо ще огірки і помідори», – каже Ольга.

«Перший рік, коли вирощуєш, всі салати ідеально ростуть. Ось капризи починаються на наступний рік. Тому що перший рік ми не бачимо якості. А от далі ми взяли собі за гасло видати якість, щоб це була не якась солома, ні якийсь пучок, а був якісний продукт», – додає Віталій.

Реалізують фермери свій продукт через сторінку в соцмережах, продають безпосередньо і також пробують вийти на продажу через мережу супермаркетів.

«Завдяки сторінці йдуть замовлення від 1 кг і вище. Ми відправляли і поштою, і всіма можливими видами доставки. Відмінно доходить. Але відправляємо тільки в холодну пору року. У минулому році, враховуючи, що зима була досить таки м’яка, ми відправляли цілу зиму і аж до березня. При -20°C ми звичайно не відправляли, але до -10°C – відправлення були», – ділиться Ольга.

«У цьому році ми вже відправляли наш товар в супермаркет VARUS. Але для того, щоб дати оцінку співпраці має пройти якийсь час, щоб зрозуміти наскільки ми один одному підходимо», – додає Віталій Шкрібляк.

Але, незважаючи на те, що підприємці вже не перший рік займаються своєю справою, вони досі стикаються з деякими труднощами. В першу чергу, як і в будь-якому іншому бізнесі, це конкуренція. Вирощування салатів – досить вузький і закритий сегмент ринку, тому, на думку Шкрібляків, головна фішка «FreshSalat» – це якість продукції.

Ще однією проблемою є кадри, тому що розширення господарства впирається в питання трудових ресурсів.

«Днями нам сказали, що для того, щоб твердо стояти на ногах в цьому бізнесі і щоб нас помітили потрібно мати від 20 га. Це все є, але як це обслужити, це треба все організувати, це треба все зробити. Тому поки ми не вирішимо проблему з робочою силою, це просто нереально», – нарікає Віталій.

«Ми хочемо навчитися працювати з людьми, тому що у нас з цим складно. Ми, напевно, дуже зворушливо ставимося до своїх продуктів, тому ми не допускаємо недбалості. Наприклад, у нас одна дівчинка просапала салат, а потім заходь хоч маслом поливай, тому що занадто багато порізаного. Це людський фактор. А ми вимагаємо такого ж ставлення до справи як у нас, тому що цей продукт ми проводимо через серце, через душу, і фактично кожен кущик знаємо в обличчя», – наголошує Ольга.

Ще однією перешкодою стала реалізація продукту замовнику. В господарстві розповіли, що деякі покупці, замовляючи великі партії продукції, можуть потім відмовитися від товару, коли вже салат був зрізаний. Оскільки продукт дуже ніжний, він не може чекати наступного покупця добу, а знайти нового споживача на тонну товару не просто.

Також сім’я Шкрібляк розглядає питання кооперації. Але для цього, за їх словами, потрібно щоб інші також мали бажання не просто заробити гроші на цьому бізнесі, а видавати на ринок якісний продукт.

«Ми прийшли до висновку, що, якщо ми хочемо зберегти якість, то ми не можемо без межі збільшуватися. На великій масі якість зберегти дуже складно. Тому на першому місці стоїть питання кооперації. Але для цього потрібні люди, які будуть вболівати кооперацією не для того, щоб отримати грант, а для того, щоб дати хороший результат, якість. Це робота не одного дня», – ділиться Віталій.

«Якщо ми будемо працювати поодинці, то ми будемо один одному конкурентами. А якщо ми будемо разом працювати, то ми можемо бути конкурентами набагато більшим фірмам: імпортним, європейським, не важливо. І за якістю, я думаю, ми не будемо поступатися», – стверджує Ольга.

Крім цього, з наступного року господарство хоче вийти на цілорічну роботу.

«Поки ми працюємо в осінньо-зимовий період, влітку ми поки не працюємо. Для того, щоб працювати влітку треба підходити професійно: потрібно охолодження, потрібна передпродажна підготовка, потрібна упаковка. І найголовніша фішка, що треба все збирати поки ще сонце не встало, поки роса стоїть. Але на наступний рік ми вже плануємо вийти на цілорічне виробництво. Тому як наш продукт вже вимагає присутності на ринку кожен день», – повідомляє Віталій Шкрібляк.

SEEDS  за матеріалами АгроЮг

Залишити коментар

Ваш email не буде опубліковано