Чому агротуризму в Україні важко позбутися територіальності

0 140

Відпочивати на селі стає модним трендом, однак в Україні агротуризм поки що доволі територіальний – не кожен мешканець Ужгорода чи Львова поїде у село на Північ Чернігівщини, бо там є агросадиба. У цьому переконаний експерт з розвитку закарпатського туризму Олександр Коваль, про що він розповів у ексклюзивному інтерв’ю для SEEDS.


– Агротуризм в Україні набирає обертів, де складніше його розвивати: на Сход, Заході, чи в центрі?

– Найскладніше його розвивати там, де немає ідеї та розуміння: що робити та для кого робити. Адже успіх там, де є розуміння хто цільова група, клієнт. Звичайно що все полегшує наявність ресурсів (природних, історико-культурних та інших).

Там де є маршрути туристів звісно вже є конкуренція за їх увагу та гаманець, тому конкурувати слід якістю продукту, сервісом. Якщо ми говоримо про компонент “агро” – то це звичайно сільська місцевість. То ж ті туристи, які не хочуть відпочинок у місті – поїдуть у село.

На питання “де легше – Схід чи Захід, Центр”, я б відповів по іншому: все залежить від того, як агросадиба себе позиціонує.

…клієнтами агротуризму перш за все є жителі навколишніх територій…

До прикладу. Що таке Карпати для жителя Сходу? Це майже доба в дорозі, туди назад 2 доби, вартість квитків 1000 – 1600 грн і вище у дві сторони з людини, в залежності від класу вагону поїзда. То ж на вікенд, коли обирають Західну Україну, люди їдуть зазвичай у Львів – туди швидше, дешевше та й більше можна потратити на ресторани.

Але ж ми про інший аспект – сільська місцевість. Тут вже є бар’єри: логістика та транспортне сполучення, умови перебування і т д.

Клієнтами агротуризму перш за все є жителі навколишніх територій. Не думаю, що хтось з Ужгорода чи Львова поїде у село на Північ Чернігівщини, бо там є агросадиба.

З іншого боку, у Центрі, на Сході України значно більше проживає жителів, то ж навколишні села мають шанс отримати клієнтів, що обирають напрям агротуризм. Для цього потрібно їм про це сказати, пояснити, чому варто приїхати, що робити.

…відпочивати на селі стає модним трендом, тихий сімейний відпочинок коло води, у лісі на природі…

Відпочивати на селі стає модним трендом, тихий сімейний відпочинок коло води, у лісі на природі позитивно впливає на самопочуття та настрій жителів міст. А коли ще є нагода попрацювати на агросадибі, це ще й фізична активність, перемикання уяви, нові враження та досвід.

Уявіть собі як це перегортати сіно, чи збирати фрукти з дерев, овочі. Попрацював, відпочив, перекусили, пішли до річки, посиділи. Це інша реальність для жителів міст, особливо де з екологією не все гаразд.

– Кажуть, чимало молоді залишає свої “крутезні” професії та повертається до сіл, до агробізнесу?

– Звичайно що є такі випадки, все залежить від ідеї та бажання. Багато хто хоче відкрити свою міні ферму та почати робити сир, вирощувати кроликів, курей, свиней, вирощувати екологічно чисті, органічні продукти харчування.

З ростом доходів, люди починають думати за екологію. І завжди в оточенні є ті, хто має бажання їхати та працювати на село.

З іншого боку, це шанс для громад, що б отримати нових жителів і їм слід це розуміти. Вони повинні провести ревізію своїх ресурсів та говорити про це, що мають можливість приймати інвесторів, даючи їм хороші умови та пропозиції, щодо ведення діяльності в секторі агротуризму.

Адже це не лише сільське господарство, це ще й туристи, це імідж та репутація громади. Це перспективне майбутнє.

 

SEEDS.org.ua  

Головні новини Seeds та агроідеї для зростання вашого бізнесу в Telegram Facebook Instagram та YouTube. Підписуйтесь!

Залишити коментар

Ваш email не буде опубліковано