Багаторічні “кидалова” відвадили картоплярів України від супермаркетів

0 177

Десятиліття “кидалова” з боку рітейлу викликало у виробників картоплі колективну алергію – в нинішньому сезоні з супермаркетами практично ніхто не контрактується – пише виконавчий директор Української асоціації виробників картоплі Оксана Руженкова на своїй сторінці у Facebook.

“У нинішньому сезоні картоплярі вирішили зіграти з супермаркетами всліпу – практично ніхто не контрактується. Але ж раніше це була колективна мрія. Але десятиліття “кидалова” з боку рітейлу викликало у виробників колективну алергію”, – пише Оксана Руженкова.

“Улюблена схема, по якій “опускають” постачальників: підписуєте договір, завозьте 5 машин безпроблемно, а 6-у відсортовану, розфасовану в мішки необхідної ваги, укладені за обумовленим кількістю штук на пелетах, з купленої в Фітоінспекції підробленої довідки (довідка повинна видаватися після взяття проб картоплі з кожної машини для перевезення вантажу з однієї області в іншу, але при -15С за бортом це нереально. Тому у всіх давно налагоджені зв’язки зі своїм інспектором за окрему винагороду – раз на тиждень за фінансове дякую береться пачка довідок “заздалегідь”).

Приїжджає 6-а машинка на РЦ, стоїть у черзі 2-3 діб, а потім експедитору (з 2019го року одного водія мало, на прийманні має бути присутнім ще й цей співробітник, якого потрібно тримати на балансі) говорять: “Якась продукція у вас… не того. Візьмімо, але на 1,5 грн/кг дешевше”, – продовжує виконавчий директор Української асоціації виробників картоплі.

“У такому випадку є 3 варіанти:

  • викинути товар (логістика туди/сюди вбиває всю маржу),
  • постояти добу десь і потім почути “це ж інша справа!” і здати (на другий-третій раз цей фінт вухами не спрацює),
  • заїхати з іншого боку будівлі і здати на 0,8 грн/кг дешевше законтрактованої ціни перекупнику, якого “кришують” за обумовлений відкат категорійні менеджери супермаркету”, – пише Оксана Руженкова.

“Отже, в грудні в Україні з’явиться єгипетська і алжирська картопля. Цікаво, що трейдерам обіцяють повернення грошей на 24-й, а не на 40-й день. Вони не платять маркетингові побори за розміщення товару на полиці, не грають примусово в акційний товар з втратою свого заробітку і у них 20% партії під рев “не кондишен!” не забереш.

Словом, вітчизняні картопляриі тільки пораділи, що ритейлу довелося поквапитися і пошукати товар на стороні.

Щиро сподіваються, що трейдери навчать супермаркети своєчасно розраховуватися за поставлений товар, а не через 7-8 місяців, як це було з останніми травневими поставками 2018-го, гроші за які були віддані в березні 2019-го – дуже вже картоплі за контрактами побачити захотілося”, – пише виконавчий директор Української асоціації виробників картоплі Оксана Руженкова.

Дізнавайтеся більше про новітні ідеї, тренди та технології агробізнесу на конференції від агромедіа-агентства Sapienza “Збільшення прибутків в агробізнесі“, яка відбудеться 29 жовтня у Міжнародному Виставковому Центрі.

 

SEEDS.org.ua

Головні новини Seeds та агроідеї для зростання вашого бізнесу в Telegram Facebook Instagram та YouTube. Підписуйтесь!

Залишити коментар

Ваш email не буде опубліковано