Бізнес на пряних травах перспективний для дрібних фермерів

0 1 902

Олександр і Людмила Баранники 10 років тому створили “Спаський розплідник” у с. Спаське на Дніпропетровщені. На 25 га землі вирощують 40 видів ялівців, 20 видів туй, звичайні та щеплені сосни і ялинки, багато видів листяних дерев і чагарників. Тепер заробляють 700 тис. грн за рік на продажу 20 тис. рослин. Також займаються вирощуванням пряних трав і вважають, що це рентабельний і перспективний напрямок для дрібних фермерів. Більш детально читайте на SEEDS.

Нас дуже надихає такий бізнес. Це модно, стильно, круто. І це очевидний тренд, який росте. Ми хочемо урізноманітнити життя. Зробити його ароматним і смачним не тільки за допомогою гірчиці, майонезу та хрону, – розказує Людмила Баранник, комерційний директор розплідника.

Бізнес на пряних травах рентабельний для дрібних фермерів, бо вимагає мінімум знань і капіталовкладень.

Гектар рослин обробляє двоє людей

Основні витрати – це живці, які коштують від 3-4 до десятків євро. Їх доставляють із-за кордону. Закуповують для розведення й вирощування трави італійської, голландської та ізраїльської селекції. Рослини родом з Індії в Україні не приживаються. Під м’яту в розпліднику відведено 70% площ. Мають 15 різних сортів: грейпфрутова, апельсинова, лимонна, ананасова, бананова, сунична, імбирна, яблучна, шоколадна, тибетська тощо.

М’ята – це багаторічна рослина, а вкладення в насадження відбуваються тільки першого року. У наступні роки, за умови нормального догляду, якщо налагоджений полив, вкладення вже не потрібні, – пояснює власниця.

На одній рослині в горщику можна заробити 10-15 грн, продавши за 25-30 грн. У роздріб продає 10 тисяч м’ятних кущів за рік. Тобто виходить майже 100 тис. грн прибутку. Рослиною засаджено майже гектар землі. Таку площу можуть обслуговувати двоє робітників.

М’яту краще не обробляти навіть якимись природними засобами. Ми додаємо так звані розумні добрива з Голландії, яких вистачає по 1 ст. л. на горщик на весь сезон. Вони тривалої дії й не шкодять пагонам так, як аміачна селітра, – уточнює жінка.

На українському ринку не вистачає трав

Цього сезону найпопулярнішими серед трав були лаванда, розмарин, м’ята, чебрець і меліса. Також у розпліднику виростили екзоти: персикарію, в’єтнамський коріандр із лимонною ноткою, полин-колу, що справді пахне колою чи пепсі.

Важливо вловити сезонні тренди. Наприклад, цьогоріч був величезний попит на марокканську м’яту для напою мохіто. У сезон шашликів люди частіше вибирають базилік, чебрець, чабер. Узимку – спеції до чаїв, щоб зігрітися, – говорить підприємиця.

Людмила Баранник каже, що українці більше вибирають багаторічні рослини. Тоді самі розсаджують кущі й вирощують їх. За кордоном, навпаки, люди віддають перевагу однорічникам. Це вигідніше і для бізнесу, бо щороку мають великі продажі. Але якщо порівнювати український ринок з європейським, то потреба в пряних травах в Україні заповнена менше ніж на 10%. Тому для дрібних фермерів і тих, хто хоче почати свою справу в селі, у найближчі роки – це перспективний напрямок.

Технологію вивчають на підвіконні

Пряні трави спочатку можна розводити в горщиках, щоб відчути їх, відпрацювати технологію догляду та розведення. Для цього підійде навіть підвіконня вдома.

Насіння не надійний спосіб розмноження, тому що часто рослина відрізняється від малюнка на упаковці. Щоб не обманювати своїх покупців, розмножуємо рослини живцями, хоча це й дорожче, – уточнює Людмила Баранник.

Для тих, хто все ж хоче спробувати вирощувати свій пряний сад із нуля, радить вибирати компактні рослини. Важлива кожна деталь, адже рослина може по-різному виглядати в ґрунті й горщику. Деякі геть втрачають свою чарівність у малих формах, а інші швидко розростаються, тож достатньо висадити в горщик 2-3 маленькі пагінці.

На початку ми експериментували і з великими, і з маленькими горщиками. Рослини в них не завжди мали товарний вигляд. Зараз продаємо трави в дволітрових контейнерах, це оптимальний розмір. А ось для м’яти, оскільки вона добре розростається, є сенс вибрати горщики більшого розміру, – розповідає власниця розплідника.

Ще одне модне віяння – це пряні трави в офісах, вертикальні стіни-клумби, оригінальні кашпо. Їх роблять флористичні компанії, які можуть бути покупцями великих партій трав у горщиках.

Для реклами влаштовують курси

Основні покупці горщиків із травами – це роздрібні садові центри, квіткові магазини, виробники спецій, лікувальних трав і чаїв, косметики, підприємства, що займаються озелененням і ландшафтним дизайном. За попереднім замовленням пропонуємо рослини гуртовими партіями для дорощування за ціною від 3 до 5 грн.

Від продажу в супермаркетах відмовилися, бо там рослини в контейнерах виставляли непрезентабельно. Щоб можна було консультувати людей, продаємо в садових центрах або ж через профільні інтернет-майданчики, групи в соцмережах. Активними споживачами є ресторани, які рослинами прикрашають територію й використовують їх для приготування страв, – не приховує жінка.

На сайті свого садового розплідника компанії є також меблі з піддонів, екологічні сумки й тара для рослин, паливні брикети тощо. Широкий асортимент сприяє продажу. Для залучення аудиторії підприємці ведуть на своєму сайті авторські блоги з порадами бізнесменам-травникам, які розвивають цей напрямок. Успіху на ринку власники змогли досягти завдяки тому, що можуть сформувати партію однакових рослин одного сорту від 1000 штук.

Потрібно постійно пропонувати покупцеві щось нове й оригінальне. Щоб клієнт, відвідавши вас, жодного разу не йшов додому без покупок, – радить підприємиця.

Кілька разів на рік «Спаський розплідник» проводить семінари за тематиками: сад прянощів у кулінарії та декорі, весняна обрізка та формування, сезонний догляд і захист декоративних рослин. Також проводиться День відкритих дверей, розрахований на фахівців ландшафтної галузі й садових центрів.

SEEDS  за матеріалами РіднеСело

Головні новини Seeds та агроідеї для зростання вашого бізнесу в Telegram Facebook Instagram та YouTube. Підписуйтесь!

Залишити коментар

Ваш email не буде опубліковано