Дрібний виробник може бути успішним лише у форматі об’єднання – думка

0 70

Кооперація завжди виникає навколо якоїсь проблеми. Якщо українські фермери не кооперуються, вони або не мають проблеми, або ще не усвідомлюють її. При цьому, другий варіант виглядає більш реалістичним. Про це повідомив Микола Гордійчук, директор компанії «Агріко Україна», під час виступу на черговій зустрічі Клубу стратегічних партнерів, ініціатором та організатором якого є компанія «Syngenta» в Україні.

«Те, що українські виробники не дуже поспішають кооперуватись свідчить лише про те, що в них все більш-менш нормально, суттєвого дискомфорту вони не відчувають. Але це питання часу, досвід розвинутих країн говорить про те, що дрібний виробник може бути успішним лише у форматі об’єднання. А в Україні левову частину врожаю овочів та картоплі вирощують саме дрібні господарства», – розповів пан Гордійчук

На думку експерта, українських фермерів підштовхне до кооперації сам ринок, його вимоги сьогодні швидко змінюються, це далеко не всі розуміють. Українці сьогодні активно подорожують, під впливом цього змінюються звички харчування і, відповідно, вимоги до місцевого продукту теж зростають. При цьому, зміни відбуваються настільки швидко, що українські фермери, швидше за все, вимушені будуть «перестрибнути» певні етапи еволюції, які, свого часу, проходили їх колеги з країн ЄС.

«Свій шлях розвитку європейські фермери проходили десятиріччями, ми ж змушені бігти значно швидше. Я не здивуюсь, якщо за кілька років, звичайна мита картопля вже буде неактуальною для українського ринку. Споживач захоче бачити в магазинах певні сорти чищеної картоплі та її напівфабрикатів в зручній упаковці», – каже експерт.

На думку фахівця, без кооперації українські фермери не зможуть забезпечити внутрішній ринок цінним продуктом, за який внутрішній споживач захоче заплатити високу ціну. В розвинутих країнах головною місією кооперативів є збільшення заробітку його членів, тому, ціла армія маркетологів об’єднання постійно спілкується із каналами реалізації і відповідає за позиціювання продукції цих фермерів-членів кооперативу на внутрішньому та зовнішньому ринках. Таку систему сьогодні важко збудувати на базі навіть дуже крупного українського господарства.

SEEDS.org.ua за матеріалами Інфо-Шувар

Leave A Reply

Your email address will not be published.