Історія успіху китайської Luckin Coffee: відкриття майже 3 тис. кав’ярень за 1,5 роки

0 61

Всього за півтора року мережа Luckin Coffee розширилася від першої точки в Пекіні до 2370 кав’ярень
Luckin Coffee, швидкозростаюча китайська компанія, яка відкрила в країні 2370 точок, подала документи для реєстрації на нью-йоркській біржі Nasdaq. Чарльз Чженьяо Лу, який був одним з перших інвесторів компанії, а тепер є головою її ради директорів, став мільярдером завдяки далекоглядному вкладенню в фірму з Сяминь.

Luckin Coffee витрачає величезні кошти, намагаючись стати провідною мережею кав’ярень в Китаї: у 2018 році її чистий збиток склав $ 241 млн при виручці $ 125 млн, випливає з даних, наданих до Комісії з цінних паперів і бірж США. У цих документах повідомляється також, що Лу і його дружині, Лічунь Го, належить 30,5% компанії, що робить їх найбільшими акціонерами. Forbes вважає, що частка Лу коштує близько $ 800 млн.

Перший успіх Лу, який раніше працював топ-менеджером в телеком-індустрії, пов’язаний з компанією з прокату автомобілів Car Inc., яку він заснував в 2007 році. Компанія пропонувала клієнтам короткострокову і довгострокову оренду автомобілів більш ніж в 300 містах Китаю. Лу вивів її на IPO в 2014 році, в ході якого вдалося залучити $ 400 млн на Гонконгській фондовій біржі. Незабаром, у 2015 році, Car Inc. запустила UCar, стартап з пошуку таксі.
UCar відрізнявся від конкурентів тим, що створив власний автопарк і почав пропонувати послуги професійних водіїв. Лу, який покинув пост гендиректора Car Inc. в 2016 році, тепер керує UCar як гендиректор і голови ради директорів. Бізнес компанії диверсифікований – включає в себе дилерський підрозділ і послуги з автокредитування. Оцінка стартапа становить понад $ 6,5 млрд. Частка Лу в Car Inc. оцінюється приблизно в $ 500 млн, а значить, його стан в цілому дорівнює $ 1,3 млрд.

Найціннішим вкладенням Лу виявилися інвестиції в Luckin Coffee. У жовтні 2017 року Дженні Цян, колишній операційний директор Car Inc. і UCar, відкрила мережу кав’ярень економ-класу після того, як залучила $ 150 млн від Лу та інших інвесторів. Luckin Coffee почала стрімко відкривати нові кафе і всього за 18 місяців розширилася від першої точки в Пекіні до 2370 кав’ярень.

До січня 2019 року Luckin Coffee продала близько 90 млн чашок кави і оголосила, що планує відкрити 4500 кафе до кінця року і зайняти місце Starbucks, найбільшої мережі кав’ярень в Китаї. Легендарна американська мережа, що відкрила перше кафе в Пекіні в 1999 році, володіє 3600 точками в країні. Компанія розраховує щорічно відкривати 600 нових кафе і розвиває сервіси доставки.

На відміну від дорогих кафе Starbucks, які мають у своєму розпорядженні до того, щоб клієнти засиджувалися там, більше 90% точок Luckin Coffee продають каву на винос і розташовані в багатолюдних місцях на кшталт офісних будівель і університетських кампусів. Зазвичай в кафе з безготівковим розрахунком (клієнти платять через додаток Luckin) мало посадочних місць і прості інтер’єри, що дозволяє Luckin Coffee використовувати зекономлені кошти для того, щоб встановлювати ціни нижче, ніж у Starbucks. Зроблені через додаток замовлення в великих містах доставляють за 18 хвилин або швидше. Для розширення охоплення компанія почала співпрацювати з найбільшим китайським сервісом доставки їжі Meituan Dianping.

В ході останнього раунду фінансування, де основним інвестором виступив BlackRock, компанія була оцінена в $ 2,9 млрд.

SEEDS.org.ua за матеріалами Forbes

Leave A Reply

Your email address will not be published.