Коронакриза змусить українців купувати переважно вітчизняні продукти

0 860

Пандемія значно вплинула майже на всі ланки економіки, за прогнозами, падіння ВВП України цьогоріч досягне 6,8%. Наступні декілька років в плані споживання будуть переважно україноорієнтованими, в першу чергу це стосується товарів, які купуються щоденно.

Таку думку висловив Професор економіки університету Кейс Вестерн Резер Роман Шеремета в ході ХІ Міжнародної конференція “Ефективне управління агрокомпаніями” (LFM).

Подія була організована Українським клубом аграрного бізнесу, а одним з інформаційних партнерів конференції виступила агромедіа агенція Sapienza.media.   

“Складовими будь-якої економічної системи є ринок товарів і послуг, ринок факторів виробництва, домогосподарства і фірми. Регулювання цієї системи здійснюється Урядом. Всі вищеперераховані складові утворюють своєрідне колесо.

Чим краще працює це колесо, тим краще працює економіка – більший валовий внутрішній продукт, нижчий рівень безробіття та нижчі темпи інфляції”, – зазначає Роман.



Що ж відбулося з економікою під час COVID-19? Під час пандемії відбулися розриви в багатьох ланках: торгові центри закриті – відповідно деякі товари та послуги просто не потраплять до кінцевого споживача, робітники не йдуть в офіси – відбулася переорієнтація на віддалену роботу.

Пандемія значно вплинула майже на всі можливі ланки економічного процесу. На сьогоднішній день ми бачимо, що світовий ВВП під час карантину суттєво знизився. Через серйозні обмеження, пов’язаних з введенням карантину, спад у 2020 році прогнозується на рівні 5,2%. В США цей показник оцінюється на рівні -6%.

Відштовхуючись від даних, які вже доступні сьогодні, можна сказати, що у першому кварталі 2020 року спад ВВП в США склав 4,8%, а у другому кварталі – 31,7%. Звичайно, ми розуміємо, що дана криза була викликана не внутрішніми, а зовнішніми факторами.



Відповідно, після завершення пандемії економічна ситуація в найближчі терміни має відновитися. Але вже сьогодні прогнозується, що протягом наступного 11ти річного періоду економіка США не дорахується близько $8 трлн.

Що ж стосується України, прогнозується, що падіння ВВП у 2020 році досягне 6,8%.

Яка б не була криза, населення будь-якої країни завжди буде потребувати засоби першої необхідності. Окрім деяких ускладнень з міжнародними перевезеннями, в Україні останні роки широко розвивається тенденція “купуй українське”. Тобто наступні декілька років в плані споживання будуть однозначно більше україноорієнтованими. І в першу чергу це стосується товарів, які купуються щоденно.

“Також, будь-яка криза вчить людей заощаджувати. Сьогодні українці – це єдина нація в світі, яка останньою моделлю айфона висвітлює шлях до туалету на вулиці. Відповідно населення більш зважено буде підходити до купівлі продукції та інвестувати у більш продуктивні речі, ніж чергова цяцька. І я сподіваюся, що ця тенденція буде тільки посилюватися.

Ну і, звичайно, ріст онлайн торгівлі. Більшість товарів і послуг змістяться саме в онлайн сегмент. На сьогоднішній день, 95% речей у моєму домі – були куплені через Інтернет.

Наразі ця тенденція поширюється не тільки на сегмент побуту, але й на товари першої необхідності, тобто щоденні покупки. Відповідно вже зараз великі магазини і торгові центри закриваються, попит на них знижується, і в той же відбувається стрімкий перехід онлайн”, – підкреслює Роман.

 

SEEDS.org.ua за інформацією Sapienza.media

Головні новини Seeds та агроідеї для зростання вашого бізнесу в Telegram Facebook Instagram
Youtube та Підписуйтесь!

Залишити коментар

Ваш email не буде опубліковано

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!