Крафтовий бізнес, що починався з мрії. Як сімейне фермерське господарство займається виробленням прозорих джемів, мармеладів, зефірів

0 426

Сімейне фермерське господарство започаткувала у 2015 році родина Снегір на Полтавщині: вирощували і продавали свіжу малину, порічку. У цьому ж році до них долучилася родина Інни та Олега Кабаєвих, тому асортимент ягід і фруктів збільшився. У 2018 році вони вирішили зайнятися крафтовим виробництвом прозорих джемів, мармеладів, зефірів тощо. Про те, як починали з мрії, труднощі цього виду бізнесу та поради для підприємців-початківців розповів Сергій Снегір. Читайте на SEEDS.

– Чому ви вирішили займатися ягідництвом?

– Першою причиною були родинні традиції. Ми прикуті до землі з дитинства і до малини зокрема. Але не подумайте, що ми любили чи любимо її збирати. Вона колюча і не з великим бажанням віддає свої плоди. Ще з дитинства ми споживали велику кількість малини. Наш дідусь, який був заступником міністра Агропромислового комплексу УРСР, подарував нашому татові чудові сорти малини. Зараз вже ніхто не пам’ятає їх назву, але смак та аромат червоних ягідок є частиною нашого життя.

З любов’ю до малини ми виросли і вже у зрілому віці вирішити замінити низькоплідні сорти літньої малини на високоплідні осінні, або як ще їх називають «ремонтантні». Перші ягідки сорту Полани і Зеви виявилися настільки смачні, що їх смак сподобався нашим друзям і знайомим, після чого було прийнято рішення реалізовувати надлишки малини спочатку в місті Пирятин, а далі і в Києві та Київській області. Саме це стало другою причиною, чому ми почали цікавитися новітніми технологіями вирощування малини.

– Чи легко було розпочати свою справу?

– Із мріями легко починати! Але вже на початку ми зіштовхнулися з проблемою відсутності кваліфікованої робочої сили. Тобто людей, які б могли за нашою технологією доглядати за ягідником. Схожих на нас мрійників-партнерів знайти важко, навіть за гроші. Але сталося так, що доля мене звела з Тетяною Крижанівською, яка купувала у нас малину в літній сезон і ми почали працювати разом. Тепер це мій партнер по переробному бізнесу і я абсолютно задоволений співпрацею з нею. Ми живемо однією мрією, однаковими словами, реченнями, тому нам легко рухатися в одному напрямку.

– Чому саме джем, а не щось інше, наприклад, соки?

– Просто наші родини, як і ми, полюбляють джеми. Я хочу наголосити, що наші джеми не треба прирівнювати із загущеними вареннями, як їх називають існуючі виробники, чи конфітюрами. Ми виробляємо прозорі джеми (галярети) із свіжовіджатих механічним шляхом соків. Ми фільтруємо сік, а тому наші галярети вражають своїм кольором та насиченим смаком. Ми використовуємо тільки натуральні інгредієнти, а тому термін придатності продукції дуже обмежений. Також ми спробували додавати відвари деяких трав під час варіння джему і винайшли кілька унікальних поєднань.

– Крім малини і порічок, ще якісь ягоди вирощуєте?

– Відтоді, як об’єдналися з іншою місцевою родиною, крім малини, порічок, є смородина, суниця садова, яблука, персики та ін.

– Які родзинки вашого товару?

– Ми знаємо походження ягід і контролюємо їх якість. Ми самостійно вирощуємо більшість ягід, фруктів та трав для наших кулінарних шедеврів в екологічно чистому не індустріальному регіоні Полтавщини. Для виготовлення джемів, мармеладів і зефірів ми збираємо ягоди в розпал максимальної стиглості, щоб отримати найвищий вміст вітамінів та аромосполук. Ми використовуємо органічні засоби захисту та підживлення наших рослин. Саме це вирізняє нас серед всіх гастрономічних компаній України. Також варто зазначити, що під час переробки ми використовуємо виключно натуральні інгредієнти, а тому наші продукти – це здорова їжа.

– Де можна придбати вашу продукцію?

– В першу чергу, ми продаємо в інтернеті. Ті, хто спробував вперше – залишилися задоволені смаком і натуральністю.

Щодо супермаркетів, нашою продукцією зацікавилися провідні флагмани преміум сегменту. Зараз ми ведемо перемовини. Але які, це поки що маленька таємниця.

– Яка команда зараз займається виготовленням та просуванням бренду?

– На початку ми стартували тільки своєю сім’єю. Зараз же наша команда складається із трьох родин. «Півтори» родини займаються вирощуванням і заготівлею ягід (частину ягід ми одразу переробляємо, а частину заморожуємо), інші «півтори» родини займаються просуванням, збутом товару. На сьогоднішній день ми формуємо команду і, щиро кажучи, це дуже складно, адже важко зібрати людей, які б жили тими думками і мріями, що і ми.

 

Які у Вас на майбутнє?

– Розвиватися в цьому напрямку і виробляти певну кількість продукції для готелів/ресторанів, подарункових крамничок. Хочеться, щоб будь-хто, приїхавши в Україну, здивувався смаку та якості нашої продукції. Звичайно, ми й надалі плануємо дотримуватися натуральних принципів приготування товару.

Поради підприємцям-початківцям.

Намагатися зрозуміти свою стратегію:

  1. До якого розміру ви хочете вирости. Це допоможе визначитися із засобами досягнення мети.

  2. Що конкретно ви хочете донести своєму покупцю, який меседж.

  3. І дуже чітко слідувати цим цілям. Не розпилятись, навіть якщо є бажання щось додатково зробити. Це допоможе зберегти ваш стартовий капітал і ефективно його використати.

SEEDS  за матеріалами LiveCity

Головні новини Seeds та агроідеї для зростання вашого бізнесу в Telegram Facebook Instagram
Youtube та Підписуйтесь!

Залишити коментар

Ваш email не буде опубліковано

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!