Леонід Панарін: Для успішного експорту солодкого перцю пріоритетним є якість продукції та екологічність упаковки

0 10

У цьому році в Україні в Херсонській області місцеві фермерські господарства “Панарін-Агро” та “Лідер-Агрі” встановили національний рекорд.На площі 79 гектарів вони виростили 112 гібридів солодкого перцю. Досягнення було офіційно зафіксовано в Книзі рекордів України як найбільша плантація солодкого перцю.

Леонід Панарін, власник фермерського господарства «Панарін-Агро» в бізнесі з вирощування перцю вже 4 роки. За цей час встиг попрацювати на внутрішньому ринку і вийти на зовнішній. Географія експорту – прибалтійські країни: Латвія та Естонія, але основним імпортером є Білорусь. Туди відправляється близько 15% продукції. За словами фермера, середня експортна ціна українського перцю вищої якості – 14 грн / кг ($ 0,50 за кг).

Проблеми експорту

Маркет-орієнтованість та реалізація вирощеної продукції – основні питання для українських фермерів. Леонід Панарін розповідає, що перець продають через посередників. Причина в тому, що молодому фермерському господарству без свого логістичного центру вийти самостійно на експорт нелегко. «Без своїх представників, продавати на зовнішні ринки – велика проблема, селяни не застраховані від банального обману», – коментує він.

Також фермер говорить про високу конкуренцію в плодоовочевому бізнесі на зовнішніх ринках. «Іспанський, єгипетський, польський перець вирощуються в закритому грунті, там і ціна інша. Ми реалізуємо товар, який не поступається тепличному за якістю, тільки ціна у нас в 2-3 рази нижче. Невідомо, як наш товар продається через посередників. Можливо, вони купують у нас його дешево, як перець відкритого грунту, а продають за ціною тепличного», – ділиться Леонід Панарін.

Фермерам варто приділяти більше уваги маркетингу плодоовочевої продукції, щоб бути конкурентними і за ціною, і за якістю на зовнішніх ринках.

Якість і упаковка

Для експорту пріоритетним залишається якість продукції та екологічність упаковки. В цьому плані господарство дотримується всіх вимог. «Упаковка у нас – “Євротара”. Паперовий екологічний ящик, поки без логотипів, тому що здаємо через посередників. Робимо спеціальний сертифікат, який видають фітосанітарна, карантинна служба після того, як продукція пройшла перевірку на пестициди і нітрати. Дотримуємось вимог і до форми: перець повинен бути рівним, без механічних пошкоджень», – зазначає Леонід Панарін.

На думку фермера, для повноцінної і ефективної роботи виробників, необхідні зміни в законодавчих підходах, щоб всі процедури були більш простими і прозорими для агровиробників. Тоді фермери почнуть вирощувати продукцію європейської якості і продавати її на світових ринках за конкурентною ціною.

SEEDS.org.ua

Leave A Reply

Your email address will not be published.