“Медова Фабрика” об’єднує пасічників українського Півдня

0 1 084

Фабрик в Україні не стає менше – відкриваються нові, часом зовсім незвичні, як ось “Медова Фабрика”. Це зовсім молода торгова марка, наразі вона об’єднує тільки 7 бджолярів Миколаївської області.

Така кооперація допомагає не тільки формувати спільні партії меду, а й разом приглядати за бджолами за допомогою системи “розумний вулик”. Про це SEEDS розповів Олег Калінін, власник ТМ “Медова Фабрика”.


– “Розумний вулик” стає дедалі популярнішою темою для бджолярів. Ваша система – це власна розробка?

– Ми розробили систему “розумний вулик”, яка збирає параметри з вулика; вага, температура, тиск, сонячна радіація. А ще вона фіксує кількість бджіл: скільки вилетіло і скільки повернулись. Це потрібно знати для протравки.

Олег Калінін, власник ТМ “Медова Фабрика”

 

Коли в тебе велика пасіка, ти не можеш бути постійно там. А тримати сторожа – це теж недешево. Тому в нашій системі передбачена ще й система захисту. Дані з вулика передаються на сервер, потім заходиш у власний кабінет і переглядаєш всі параметри.

– Скільки вуликів маєте особисто Ви?

– Я займаюсь бджільництвом вже 10 років, наразі маю 300 вуликів, однак починалося все з шести вуликів, подарованих батьком.

Загалом же в нашому об’єднанні “Медова Фабрика” 7 бджолярів – це приблизно 2 тисячі вуликів.

“Фабрику” я поки що зареєстрував на себе, коли з’явиться офіційне об’єднання – перереєструємо на нього.

– 300 вуликів – це неабияк важко. Хто дивиться за ними?

– Сам. Для когось важко і 20 вуликів. За світовими стандартами на одного бджоляра має бути 500 вуликів. От і орієнтуйтеся.

– Однак влітку вулики частенько кочують. Як вдається перевозити самому таку кількість вуликів?

– Допомагаємо один-одному. Я йому – він мені. Ми ж разом. Разом і формуємо партії.

– Наразі бджолярі говорять про відкриття ринку опилення в Україні. Як гадаєте, є в нього майбутнє?

– Ми, бджолярі – тільки за. Однак наразі я бачу певні проблеми – фермери поки що не готові платити за опилення.

Всі орієнтуються на Америку, на ринок опилення там. Однак вони забувають про те, що в Америці в одному місці може бути по 20-40 тисяч гектарів однієї культури, де бджіл практично немає. Тому вони вимушені платити за це опилення. Якщо пасічник не приїде – врожаю не буде.

У нас, в Україні, з цим проблем немає – маємо багато пасік. Пасічники самі їдуть. Хочеш, не хочеш, але їхати треба, аби отримати мед.

 

Людмила КАЛИТА SEEDS.org.ua  

Головні новини Seeds та агроідеї для зростання вашого бізнесу в Telegram Facebook Instagram
Youtube та Підписуйтесь!

Залишити коментар

Ваш email не буде опубліковано

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!