Нове покоління українців обирає нову різнокольорову картоплю

0 1 311

Довгий час картоплю в Україні називали “другим хлібом”. Але споживач змінюється. Все частіше покоління мілленіалів звертає увагу на якість, корисність і привабливість продукту.

Рожева картопля-фрі, екзотичне фіолетове пюре – це те, що можна спробувати в українських ресторанах. А можна і приготувати вдома. Синьо-фіолетовий, пурпурний, червоний, жовтий… Для запікання, варіння, смаження, фрі… У цьому різноманітті фермери можуть знайти власні ніші в вирощуванні картоплі, яка потрібна ринку.

“Наша спільна мета – щорічно ставати кращими в вирощуванні якісної, смачної та безпечної картоплі”, – говорить Микола Гордійчук, директор компанії “Агріко Україна”.

Він знає, як зробити картоплю бажаною для кінцевого споживача. І зараз в картопляній майстерні Клубу Стратегічних Партнерів разом з компанією Syngenta він об’єднує українських фермерів для виробництва саме такого продукту.

“Агріко Україна” – один з лідерів в галузі вирощування високоякісного посадкового матеріалу картоплі в Україні та є офіційним представником голландського кооперативу “АГРІКО”. Метою компанії є забезпечення малих і середніх українських господарств якісним посадковим матеріалом картоплі.

“Займаючись картопляним бізнесом, можна відкрити чимало ще вільних в Україні ніш. Але для цього потрібна консолідація зусиль виробників якісного посадкового матеріалу, самих фермерів, представників торгових мереж і сегмента HoReCa”, – впевнений Микола Гордійчук, директор ТОВ “Агріко Україна”.

“Ми не новачки в цьому бізнесі, ми давно працюємо з фермерами, продаючи їм насіння і знаючи про картоплю все. Але ми повинні мінятися, адже сьогодні саме споживач нам диктує умови по тим сортам, які хоче купувати зараз”, – відзначає Микола Гордійчук.

Чому ринок картоплі вимагає змін?

На думку Миколи Гордійчука, ринок вимагає змін, адже за останні 4 роки роздрібний ринок картоплі в Україні обвалився фактично в 4 рази. Зокрема, якщо в 2014 році роздрібна торгівля картоплею принесла Україні $130 млн, то в минулому році – близько $34 млн.

“Водночас, ці дані стосуються лише свіжої картоплі, проданого через організовані канали збуту, а не картоплі фрі або чіпсів. адже власне ринок переробки сьогодні зростає і також є одним із драйверів картопляної галузі”, – підкреслює він.

…за останні 4 роки роздрібний ринок картоплі в Україні обвалився фактично в 4 рази…

Саме тому в 2017 році “Агріко Україна”, з метою поліпшення бізнесу своїх клієнтів-фермерів, почала продавати в одній з торгових мереж України столову картоплю кулінарних сортів і одночасно роздала таку картоплю 10 фермерським господарствам для вирощування, підписавши з ними відповідні контракти.

“Таким чином, з одного боку ми спробували протестувати якість і ефективність вирощування кулінарної картоплі фермерами, а з іншого – дати мережам і ресторанам розуміння того, як фермер бачить свою роль в цьому ланцюзі”, – говорить директор ТОВ “Агріко Україна”.

“Агріко Україна” об’єднує фермерів під брендом “Papas”

Щоб стимулювати фермерів до кооперації і створення продукту з високою доданою цінністю, компанія “Агріко-Україна” вирішила об’єднати фермерів під загальним брендом високоякісного картоплі кулінарних сортів “Papas”.

Назва бренду символічно відображає роль “батьків” картоплі в Україні, які зараз інвестують власні зусилля в розвиток кооперації картоплярів і створення бренду нішевого продукту для HoReCa.

“Чому ми пішли в бренд “Papas”? Тому що впевнені – майбутнє ринку картоплі в Україні в кооперації фермерів. І готові бути драйверами цього процесу. Ми закохані в цей продукт. Знаємо, як відібрати найкраще насіння, яким сортам віддати перевагу, який обрати грунт і якими мікроелементами його збагатити, щоб виростити найсмачнішу і найкориснішу картоплю.

Зараз це невеликий обсяг виробництва упакованої картоплі “Papas”, але ми багато чому навчилися. І ми хочемо ці знання передати своїм клієнтам, які вирощують великі обсяги картоплі для торгових мереж.

Ми хочемо, щоб до цього процесу приєдналися і інші професіонали ринку, наші партнери, які готові разом з нами розвивати і підвищувати якість і прибутковість картопляного бізнесу”, – наголосив Микола Гордійчук.

Він також зазначив, що згодом можна буде задуматися і над формуванням експортних партій картоплі кулінарних сортів від українських фермерів, на кшталт того, як це роблять фермери певних регіонів Франції.

“Професіоналам ринку потрібна картопля, яка має не тільки високу врожайність, але і хороші смакові якості” – Микола Гордійчук

Серед причин, які змінюють правила гри на українському ринку картоплі Микола Гордійчук називає попит на ексклюзивні сорти з високими смаковими якостями, зручність і привабливість упаковки, таргетоване кулінарне призначення: для обсмажування, запікання, чіпсів, фрі, тощо.

“Картопля зі строкатою фіолетовою м’якоттю, особливі сорти для різних кулінарних ідей. Все це виглядає дуже привабливо і sexy”, – висловлює думку Микола Гордійчук.

Керівник “Агріко Україна” відзначає, що в минулому під час придбання насіння фермери орієнтувалися тільки на показники врожайності картоплі. Майже нікого з них не цікавило, яка вона на смак, якими можуть бути технології її подальшої переробки для створення продуктів з високою доданою вартістю.

“Чого хочуть професіонали плодоовочевого ринку сьогодні? Крім показників врожайності, фермери вимагають продукт з високими смаковими властивостями, щоб задовольняти потреби вже більш вимогливого споживача і мати можливість заробляти більше”, – підкреслює експерт картопляного бізнесу.

…крім показників врожайності, фермери вимагають продукт з високими смаковими властивостями…

Прагнення до здорового способу життя впливає на вибір покупця – тисячі європейців і азіатів зараз обирають різнокольорову картоплю. Чим більш насичені кольори, тим більше в картоплі каратиноїдів, які захищають клітини людини від негативного впливу вільних радикалів.

У фіолетовій картоплі знаходиться лютеїн, необхідний для сітківки ока. Для тих, хто хоче схуднути – різнокольорова картопля обов’язковий продукт. Адже він не тільки відрізняється малим вмістом крохмалю, а й містить клітковину і пектинові речовини.

За інформацією директора “Агріко Україна”, всього в Україні наразі зареєстровано близько 170 сортів картоплі. Половину з них складають сорти української селекції, а половина – іноземної.

“Як селекціонери ми досліджували, які саме сорти підходять, скажімо, для варіння або смаження. Це нам підказали наші партнери – шеф-кухарі та представники торгових мереж”, – відзначає Микола Гордійчук.

“Завдяки копіткій роботі нашої команди ми сьогодні маємо сорт “Арсенал”, який ми вирощуємо для компанії-виробника чіпсів “Люкс”. Цей сорт має відмінні смакові якості і придатний для виготовлення чіпсів, не втрачає колір після термічної обробки.

Ми презентували в Україні сорт “Курас”, що має вміст крохмалю на рівні 22-23% і працюємо з компанією “Вимал” – найбільшим виробником крохмалю, підприємство якої розташоване на Чернігівщині. Фактично ми забезпечуємо насінням всіх їх постачальників”, – навів приклад Микола Гордійчук.

Також в компанії тестують сорти столового і кулінарної групи. “Щорічно ми тестуємо по 30 сортів картоплі. В основному це голландська селекція, але є і українські сорти – “Солоха”, “Хортиця” та інші.

Ми продаємо насіння, і для своїх фермерів ми зробили демодільницю. Це 15 га картоплі, яку ми законтрактували під HoReCa та мережі. Наприклад, на ній можна побачити сорт “Арізона”, який в 2018 році ми поставляли в мережу Good Wine для смаження”, – зазначає директор “Агріко Україна”.

“Агріко Україна” та “Сингента Україна” об‘єднує виробників картоплі для спільного навчання та виробництва ексклюзивних нішевих продуктів

25 липня 2019 на території компанії пройшла традиційна зустріч Клубу Стратегічних Партнерів та відбулось навчання для фермерів – п’ята Картопляна Майстерня, організована компанією Syngenta на базі “Агріко-Україна”.

“Ми за безпеку” – саме під таким гаслом відбувся цей захід професіоналів галузі. На демополі фермери побачили не тільки відомі сорти, такі як “Рів’єра”, “Арізона”, “Пікассо”, але і нові кулінарні сорти від “Агріко” з незвичайними смаковими якостями – “Есмі”, “Констанс” і “Фонтані”.

Представники компанії Syngenta (“Сингента Україна”) поділилися особливостями Протоколу вирощування столової картоплі, який розробили спільно з “Агріко Україна”, щоб забезпечити мінімальний рівень залишків пестицидів в картоплі після збирання.

Також фахівці компанії “Агріко Україна” поділилися порадами по технологіям вирощування, захисту і харчування, які суттєво впливають на смак картоплі.

“Наприклад, якщо фермер використовував занадто багато азоту при посадці, то картопля, яку ви зварите, буде сірою. Крім того, багато фермерів для отримання високих врожаїв накачують культуру водою і азотом, але потім постає питання тривалості зберігання такого врожаю”, – розповідає Микола Гордійчук.

Микола Гордійчук також підкреслює, що компанія “Агріко Україна” готова надати весь комплекс послуг фермерам – від забезпечення відповідним насінням виробників картоплі до ґрунтовних консультацій щодо технологій захисту при вирощуванні, зберіганні, тощо.

“Важливо, щоб українські картопляри зрозуміли, що в цьому бізнесі є не менш прибуткових ніш, ніж в ягідництві. Але для цього ми повинні консолідувати зусилля виробників насіння, фермерів, торгових мереж і сегмента HoReCa, і “Агріко Україна” готова спільно з партнерами ініціювати цей процес”, – резюмує Микола Гордійчук.

 

Катерина Звєрєва 

SEEDS.org.ua за інформацією East-Fruit.com

Головні новини Seeds та агроідеї для зростання вашого бізнесу в Telegram Facebook Instagram та YouTube. Підписуйтесь!

Залишити коментар

Ваш email не буде опубліковано