Нові земельні податки: детінізація, чи маскування проблем?

1 746

Скандальний законопроєкт про оподаткування аграрних земель зазнав змін і знову надійшов до Ради, тепер під номером 3131-д. Новий податок для аграріїв вирішили назвати “поставлене податкове зобов’язання”, тобто мінімальна сума, яку мають сплатити власники або користувачі такої землі з доходів від її використання, пише SEEDS.

У пояснювальній записці зазначено, що поставлене податкове зобов’язання не є додатковим податком чи збором. Це розрахункова сума (зобов’язання), з якою порівнюються сплачені податки. В повному обсязі вона сплачується лише у разі, якщо такі податки взагалі не сплачено, тобто, якщо земля орендується незаконно за різноманітними тіньовими схемами і відповідно не сплачуються податки, ані із заробітних плат, ані з реалізованої продукції.

Поставлене податкове зобов’язання вводитимуть поетапно.  Крім того, для фізичних осіб-підприємців, зокрема сімейних фермерських господарств перші 2 роки (2021-2022 роки) ставка зобов’язання взагалі буде нульовою, а для селянських фермерських господарств (тих, хто обробляє від 2 га і вище) є можливість сплати лише 2% від нормативної грошової оцінки.



“Фатальним недоліком обох законопроєктів є перенесення тягаря оподаткування з транснаціональних агрохолдінгів на дрібних і середніх фермерів та одноосібників.

Детінізацію сільгоспвиробництва у цивілізованих країнах розпочинали з великих аграрних виробників. Тільки після цього додатковий фіскальний тягар політично і соціально виправдано накладати на дрібних сільгоспвиробників.

Зменшення “ставки податку” і “перехідний період” цю проблему у принципі не вирішують, а маскують та роблять не такою політично вибуховою перед виборами до місцевих органів влади”, – прокоментував для SEEDS законопроєкт провідний науковий співробітник Інституту історії України НАН України Андрій Мартинов.



“Під тиском суспільства влада пішла на певні поступки і знизила податкове зобов’язання для селян та дрібних фермерів. Згідно до нового проекту за гектар доведеться заплатити 540 грн. замість 1350 грн. в старій редакції. Також, на 2 роки запроваджено пільговий період.

Тобто, податок доведеться платити лише з 2023 року. Тим не менше, порівняно з нинішнім, оподаткування зросте в 3,5 рази.

Влада замість того, щоб підтримати селян та дрібних фермерів, намагається витягти з них останню копійку.

В умовах запровадження ринку землі, збільшення оподаткування паїв, підштовхуватиме селян до продажу землі.

Закон 3131 лобіюють представники агрохолдингів, які в такий спосіб хочуть змусити селян продати землю. Не виключено, що після прийняття закону, коли пристрасті довкола нього заспокояться, в нього внесуть поправки та піднімуть оподаткування ще більше”, – вважає кандидат економічних наук, незалежний експерт Олександр Хмелевський.

 

SEEDS.org.ua   

Головні новини Seeds та агроідеї для зростання вашого бізнесу в Telegram Facebook Instagram
Youtube та Підписуйтесь!
1 Comment
  1. Павло пише

    Агрохолдинги користуються слабкістю і неорганізованістю селян і тому їх організація ВАР підтримуючи агрохолдинги брехливо заявляє що представляє селян. А дійсно хто б мав представляти інтереси селян це АФЗУ. Але на жаль керівництво АФЗУ не робить ніяких заяв і таким чином мовчазною згодою підтримує цей драконівський законопроект.Потрібно не тільки оборонятись а іти в контрнаступ і через депутатів опозиціонерів запропонувати законопроект котрий збільшує податкоае навантаження для агрохолдингів.Агрохолдинги запропонували боротись з тіньовим використанням землі підвищенням податків для дрібних фермерів .а не наведенням елементарного порядку в обліку землі.Пропоную також агрохолдингам впорядкувати оподаткування. Так єдинники 1-3груп мають обмеження у використанні спрощеної системи оподатківання величиною доходів: 1група -1млн грн 2 група -5млн грн.3 група -7 млн грн .По тій же методиці пропоную обмеження по доходах 4 групи-40млн.грн .Для цього в податковому кодексі ст. 291.4 після слів:
    4) четверта група – сільськогосподарські товаровиробники:
    а) юридичні особи незалежно від організаційно-правової форми, у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75 відсотків. добавити слова- та обсяг доходу не перевищує 30млн гривень

Відповісти Павло
Відмінити коментар

Ваш email не буде опубліковано

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!