Novus поглинає українську мережу супермаркетів Billa

0 433

Мережа українських супермаркетів Novus досягла угоди про придбання бізнесу мережі Billa в Україні. Про це стало відомо з прес-релізу “Новус Україна”, опублікованого вчора, 16 вересня.

Поки що мережі супермаркетів лише домовилися про угоду і продовжують працювати в звичайному режимі. Про те, як буде проводитися поглинання і коли, сторони повідомлять пізніше.

Нагадаємо, що мережа супермаркетів Billa показувала доволі негативну динаміку стосовно аудиту плодоовочевих відділів супермаркетів, який проводять кілька разів на рік команда EastFruit. Зокрема за підсумками аудиту в червні 2020 року, мережа Billa вперше потрапила в “небажаний” сегмент, який дуже добре демонструє проблеми для всього бізнесу роздрібної мережі.

“Плодоовочевий відділ є головним для будь-якої мережі супермаркетів. Згідно з дослідженням “Fresh Survey” для Fruitlogistica Trend Report, проведеного Oliver Wyman в 2019 році в 14 країнах (ЄС, США і Росія), 59% споживачів вибирають супермаркет за якістю плодоовочевого відділу. Крім того вони здійснюють на 7% більше візитів до супермаркетів з якісними відділами і витрачають там на 24% більше грошей.

Тому, фактично, якість плодоовочевого відділу дозволяє нам оцінити стан всього бізнесу, як показує наш досвід проведення аудитів роздрібних відділів супермаркетів в п’яти країнах світу”, – говорить Андрій Ярмак, економіст інвестиційного департаменту Продовольчої і сільськогосподарської організації ООН (ФАО).



“Ми оцінюємо плодоовочеві відділи мережі за багатьма критеріями, що входять до чотирьох основних категорій: якість плодоовочевої продукції, якість плодоовочевого відділу, рівень цін і асортимент. Природно, що більше покупців, зокрема і більш заможних, зможуть залучити мережі, що пропонують широкий асортимент овочів і фруктів високої якості за конкурентною ціною, якщо цей відділ виглядає красиво, є зручним для покупців і його працівники доброзичливі та кваліфіковані”, – пояснює експерт.

Як бачимо з результатів червневого аудиту, крім Billa в небажаний сегмент в місті Києві потрапили також мережі супермаркетів “Фора” і “Фуршет”. А ось Novus виявився в преміальному сегменті, поряд з “Мегамаркет”, Metro Cash & Carry і LeSilpo. Тому для подальшого нарощування бізнесу Novus необхідно попрацювати над оптимізацією закупівель овочів і фруктів для зниження рівня цін до більш конкурентного.

Також у мережі, на думку аналітиків EastFruit, була проблема з присутністю різних форматів під одним брендом Novus. В результаті середній асортимент по мережі відверто не вражав, хоча великі супермаркети мережі Novus за асортиментом могли цілком конкурувати з лідерами.


Нагадаємо, що мережа Billa була першопрохідцем українського ринку. Перший магазин мережі відкрився в Києві на початку “нульових” років на лівому березі. Billa, на відміну від конкурентів, не форсувала розвиток, вважаючи за краще еволюційне зростання. Однак в останні роки вона згорнула свої магазини в регіонах, і вирішила сконцентруватися на розвитку в Києві і області.

Billa належить німецькій Rewe International AG, яка працює в багатьох країнах світу і куди також входять мережі: Penny, Rewe, Toom, DER Touristik Germany, ITS Reisen і Lekkerland. Глобальна виручка групи в 2019 році досягла 62,7 млрд. євро.

Водночас Novus є однією з наймолодших мереж супермаркетів України, але на момент купівлі Billa він вже мав більше магазинів і продовжував активно розвиватися.

 

 SEEDS.org.ua за інформацією EastFruit

Головні новини Seeds та агроідеї для зростання вашого бізнесу в Telegram Facebook Instagram
Youtube та Підписуйтесь!

Залишити коментар

Ваш email не буде опубліковано

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!