Органічне вино – це не просто тренд, а свідомий вибір і в Україні стає все більше споживачів, які це розуміють

0 518

Тренд органічного землеробства поступово охоплює й Україну, оскільки українські споживачі також стають все більше вибагливими і частіше замислюються над тим, що саме вони споживають та як ця продукція впливає на їхнє здоров`я. В той же час, серед українських виноробів сертифікат «Органік Стандарт» поки що отримало єдине підприємство – фермерське господарство «Перлина Струмка» тмV.Petrov. Про те, наскільки важко бути «першопрохідцем» в цій галузі, та чому саме було обрано такий шлях в ексклюзивному інтерв`ю Seeds.org розповів засновник підприємства – Валерій Петров.

– З чого все починалося та чому Ви вирішили обрати саме органічний напрямок?

– Насправді, все почалося досить давно, ще у 90-тих. Тоді були досить складні часи, тож ми з моєю дружиною Світланою шукали можливості для додаткового заробітку.  Тож вирішили спробувати виноробство, і у 1984 році разом з нашими друзями та сусідами заклали перші 0,4 га технічного винограду. Але, не все сталося, як гадалося: вже наступного року вийшов горбачовський наказ про «сухий закон». Три роки, поки діяв цей закон, ми вдавалися до спроб перейти на десертний виноград, але виходило не дуже ефективно.

Зрештою ми все ж таки повернулися до виноробства і, як виявилося, не помилилися з вибором. Американський волонтер- науковець, який приїхав до нас по програмі USDI, зробив аналізи ґрунту, води в лабораторії міста Бостон, довів, що с. Струмок на Одещині є унікальною територією для виробництва вина, адже знаходиться на одній географічній паралелі з всесвітньо відомою французькою провінцією Бордо.

– Ви казали, що це сімейний бізнес, який Ви заснували разом з дружиною. Ваші діти також займаються виноробством?

– Так, для нас це не просто спосіб заробити гроші, а справжня родинна справа. Коли ми вирішили робити власне вино, то вирішили робити його, як то кажуть на совість. Тож, спочатку Світлана, а потім і наш син Вадим здобули освіту технолога, а донька Діана стала агрономом. Тож ми родина професійних аграріїв. Більш того, ми намагаємося вдосконалювати наші технології, слідкувати за всіма трендами, а також підвищувати власну кваліфікацію, переймаючи досвід в розвинених виноробних країнах світу: Франції, Італії, Іспанії, Німеччини, Угорщини, Румунії, Молдови, Грузії, Канади, США, Чилі, ПАР, Ізраїлю, Нової Зеландії.

– Ваша компанія поки що єдина в Україні, яка отримала сертифікат «Органік Стандарт» на виноробство. Чому обрали саме такий шлях?

– Наразі полички магазинів завалені винами, більшість з яких мають сумнівну якість та незрозуміле походження. Більш того, велику частку цієї продукції навіть винами назвати неможна, адже вони складаються тільки з хімічних компонентів. Ми в свою чергу хочемо пропонувати нашим споживачам справжнє вино. Більш того, ми віримо, що саме за органічною продукцією майбутнє. Так, органічний шлях, безперечно, набагато складніший: ми витратили не один рік, щоб отримати сертифікат. Але тепер ми пишаємося своєю продукцією. Ми з дружиною найчастіше самі презентуємо наше вино на виставках та інших заходах, спілкуємося зі споживачами і нам не соромно дивитися в очі покупцям, адже ми впевнені, що пропонуємо їм якісний продукт без домішок і «хімії».

– Які Ваші основні канали реалізації та чи плануєте Ви виходити на супермаркети?  

– Ми почали відносно нещодавно, тільки отримали ліцензію на розлив, акцизну марку тощо, тож у нас не ті обсяги, які цікаві супермаркетам. Але в будь-якому разі ми не плануємо виходити в масмаркети – це не наш потенційний покупець. Наш споживач цінить якість, органічність та автентичність, і розуміється на тому, що саме є справжнім вином, а що – лише дешева підробка. Тож ми більше орієнтуємося на крафтові крамниці, кафе та ресторани.

– За вашою оцінкою, чи в Україні збільшується споживання органічної продукції в тому числі вин?

– Це безперечно так  і саме цим мотивований наш вибір напрямку. Українці почали більше подорожувати, більше бачити та куштувати. Вони вже мають змогу порівнювати те, що пропонується в Європі з тим, що продається в Україні. Уподобання українців досить стрімко змінюються і ті з них, які куштували справжні крафтові якісні вина вже ніколи не купуватимуть дешеві в супермаркетах, адже вони розуміють, що різниця дуже велика і вона варта того, щоб заплатити більше.

– Наразі досить багато говорять про необхідність підтримки виноробства з боку держави та про захищені географічні назви. Чи вважаєте ви це необхідним та перспективним?  

– Виноробство в України може бути дуже перспективним, враховуючи наші кліматичні умови. Проте, тут є декілька «АЛЕ». По-перше, варто підкреслити, що необхідно робити  акцент на якості вина, а не на обсягах виробництва. По-друге, треба вдосконалювати законодавство. Наприклад, якщо ми говоримо про той же захист географічної назви. Ті ж французи дуже за цим слідкують, а у нас тим часом ніхто не бореться з фальсифікатом, і це велика проблема. Тож толку у захищеній географічній назві, якщо це ніхто не контролює і під цією маркою може продаватися що завгодно? Це моя думка.

– Чи погоджуєтесь Ви, що істина у вині?     

– Для мене виноробство – не тільки істина, а спосіб життя. Це життєвий шлях, мій, та моєї родини. І я дуже радий, що так склалося.

SEEDS.org.ua

 

 

 

 

 

 

Leave A Reply

Your email address will not be published.