Ритейл готовий платити високу ціну за якісну овочеву продукцію, а некондиційну не бажає брати і за низькими цінами – Вадим Кричковський

0 138

Українська компанія Organic-D почала займатися вирощуванням овочів борщового набору з 2018 року. Постачає продукцію у великі торговельні мережі України та веде перемовини щодо експорту. На сьогодні компанія обробляє близько 1000 гектарів землі, з яких 200 гектарів — овочеві культури. До 2023 року їх площі планують збільшити до 300 гектарів. Про особливості ведення овочевого бізнесу в Україні, успіхи та плани компанії розповідає її директор Вадим Кричковський.

— Ваша компанія у своїй назві містить слово «Органік» – чому так? Чи керуєтеся Ви принципами органічного бізнесу в агровиробництві?

— Ми побудували свою компанії на концепті використання не лише стандартних технологій для вирощування овочевих культур, але на специфічній органо-мінеральній технології, умовою якої є використання 50% органічних добрив, а інші мікроелементи постачаються до рослин через систему крапельного зрошування для більш високої ефективності вирощування. Органічна технологія полягає у використанні перероблених відходів агросектору, внесенні їх у ґрунт, що забезпечує підвищення продуктивності ґрунтів, їх відновленню.

Ми керуємося головним принципом — щоб продукція була безпечною та якісною. Якщо раніше компанії значно менше уваги на це звертали, то зараз тенденція йде до того, щоб продукція була максимально якісною. Це дозволяє торгувати не лише в Україні, але й відправляти свою продукцію за кордон.

— У поточному році компанія Organic-D розпочала співпрацю з міжнародними ритейлерами «Метро‎»‎ і «‎Ашан» , а також здійснила перші поставки продукції в гіпермаркет «Епіцентр‎»‎. Наскільки складно взагалі виробнику овочевої продукції зайняти місце на полиці у великій мережі супермаркетів?

— Це доволі складно, тому що компанії довелося привести всі свої виробничі потужності до стандарту GLOBAL G.A.P. — така вимога мереж. Це вартувало певних зусиль і певних коштів. Але ритейл побачив, що якість продукції засвідчена європейськими сертифікатами. Якщо починаєш співпрацювати з одним потужним ритейлом, решта також починають звертати на тебе увагу і пропонують співпрацю.  Головне — це пройти всі етапи (сертифікація та ін.), потрапити на полички мереж і виконувати чітко їхні вимоги, вчасно постачати якісну продукцію. У такому випадку співпраця відбувається і вона доволі вигідна.

— Місію Вашої компанії Ви зазначили зміну стандартів овочевого ринку. Звучить досить амбітно. Розкажіть, про які саме стандарти йдеться і яким саме шляхом Ви маєте намір їх міняти?

— Хочемо, принаймні в Центральній Україні, змінити ринок, щоб не оптовий покупець диктував цінову політику, а щоб виробники могли вирощувати якісну продукцію і за рахунок якості та потужностей самостійно визначати напрямки, куди цю продукцію реалізувати.

Наприклад, минулого року ми виростили картоплю і ще восени продавали її за гарною ціною — 7 грн/кг. Хоча середня ціна на ринку була близько 5 гривень. Коли ми продали всю продукцію, ми підключили інших фермерів з Вінниччини, щоб допомогти їм продати свою продукцію. Але, коли ми привезли пробну партію їхньої картоплі і показали її нашим клієнтам, вони навідріз відмовилися купувати цю продукцію, оскільки її якість була невідповідною. Тоді ритейлери сказали, що готові платити ще дорожче за картоплю такої якості, як виготовляємо ми, а ось некондиційну фермерську картоплю (заражену хворобами, нетоварного вигляду), вони не були готові брати навіть за 5 грн/кг. Тому зараз ми часто співпрацюємо з місцевими виробниками, надаємо їм консультації, можливість доступу до відпрацьованих технологій, щоб вони могли разом з нами виходити на внутрішній ринок і продавати продукцію за гарні гроші.

— У стратегії розвитку Вашої компанії вказано, що ви хочете займати 10% частки всього овочевого ринку України і 10% частки експорту овочевої продукції країни. А які позиції компанії в цих напрямках на сьогодні?

— У сегменті овочів борщового набору компанія зайняла успішно ринок Вінниччини. Зараз ми продовжуємо збільшувати обсяги виробництва, щоб успішно зайняти частку ринку Києва, центральних регіонів України. Для цього потрібно, за нашими підрахунками, реалізовувати близько 20 тис. тонн продукції на сезон. На сьогодні компанія виробляє близько 8 тис. тонн продукції, тому є ще до чого прагнути. До 2023 року плануємо вийти на ринок Центральної України.

Зараз на стадії комерційних пропозицій тривають переговори про експорт до Об’єднаних Арабських Еміратів, Узбекистану. Через суспільно-політичні проблеми поки припинили переговори щодо постачань у Білорусь. Також цікавимося ринком Європи, але складність полягає у тому, що законодавство ЄС вимагає, щоб продукція для постачання була чистою (митою). Технічно ми поки що не знаємо, як доставляти в далекі пункти призначення продукцію. Зараз орієнтуємось на два продукти — цибуля і картопля. У Польщі є запит на них. Утім, поки вирішили не розпилятися. Налаштовані в першу чергу на постачання в ОАЕ.

— Ви успішні на внутрішньому ринку, чому хочете вийти ще й на зовнішній?

— Переваги зовнішнього ринку — це наявність стабільних контрактів у іноземній валюті. З огляду на “плаваючий” український ринок, експорт виглядає дуже цікаво.

— Які ваші конкурентні переваги перед іншими міжнародними гравцями?

— У нас дві конкурентні переваги — ціна та якість продукції. Маємо сертифікат GLOBAL G.A.P. Вирощуємо сучасні технологічні гібриди та сорти овочів іноземної селекції. Наприклад, моркву Clause французької селекції, буряк — японської селекції (від компанії Sakata), картоплю — німецької селекції (Europlant). Хоча ці сорти дорогі, вони дають можливість досягти більш високих показників урожайності, також овочі мають кращі смакові якості і привабливий зовнішній вигляд. Так, наприклад, морква достатньо солодка, соковита.

Намагаємося поступово замінювати хімічні добрива органічними. Це дозволяє не лише покращити якість продукції, а й зменшити собівартість виробництва, адже мінеральні добрива щороку дорожчають на 20-30%.

SEEDS.org.ua

Головні новини Seeds та агроідеї для зростання вашого бізнесу в Telegram Facebook Instagram
Youtube та Підписуйтесь!

Залишити коментар

Ваш email не буде опубліковано

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!