Сидр, коротко про головне: перспективи в Україні

0 500

Восени у Франкфурті -на- Майні відбудеться другий Глобальний Форум Сидру – Global Cider Forum, котрий проходить під егідою European cider and fruit wine associations (AICV).  З кожним роком увага до цього напою росте. Сидр займає знову своє місце серед фаворитів. Адже ще зі сторінок історії відомо, що більше 2000 років тому давні греки, римляни та євреї всі знали про ферментовані напої з яблук. Ставши популярним на півночі Іспанії, сидр поширився в Європу завдяки римлянам і став відомим як напій королів і князів.

Один із активних ринків сидру – є ринок США, і згідно з прогнозами United States Association of Cider Makers – цей ринок продовжує рости, знаходячи щоразу свого покупця. Nielsen робили дослідження, у якому порівнювали динаміку ринків сидру Америки та Європи:

Також у Nielsen акцентують увагу, що сидр є найшвидше зростаючою категорією в торговій мережі Великобританії. І згідно аналітики  Nielsen, сидр  може отримати великі прибутки від зменшення частки пива за рахунок того, що збільшується частка присутності  сидру на ринку пива.

Також цікаві дані демонструє Nielsen у розрізі чотирьох ключових ринків сидру (Великобританія, США, Франція, Іспанія):

Вражає також і той факт, що згідно з дослідженнями котрі проводила Allied Market Research світовий ринок сидру оцінювався у 10,667 мільйонів доларів США у 2016 році і, очікується до 2023 року досягне 16,252 мільйонів доларів США.

Відзначається також,що зростання світового ринку сидру обумовлено зростанням попиту на напої без глютену та зростанням переваги для слабоалкогольних напоїв. Один із факторів що стримує стрімкий ріст – це високий вміст цукру в сидрі. Але, завдячуючи зростанню популярності сидру в країнах, що розвиваються, в Азіатсько-Тихоокеанському регіоні, у Латинській Америці, Близькому Сході та Африці, очікується, що ці факти забезпечать прибуткові можливості для розширення ринку.

Аналізуючи перспективи ринку сидру у світі, ми вирішили дізнатись яка ситуація зараз з даним напрямком в Україні. На наші питання відповідає Володимир Печко, голова Громадської Організації «Укрсадвинпром»

На ваш погляд, на якому етапі зараз ринок сидру в Україні?

Зараз розвивається підприємства, у більшому числі це ті підприємства які займаються сиром. Вони розширюють свою лінійку. Сидр потихеньку становиться популярним. Але він ще не досить популярний для основного масового споживання цього виду продукції. Тим не менш вже набагато більше стало підприємств і певні досягнення вже зроблені, наприклад: раніше було в ДСТУ міг вироблятись тільки сидр без добавок,  ні фруктової основи нічого іншого туди не добавлялось.  То зараз повносилися зміни і підприємства вже можуть добавляти різні ягідні наповнювачі, і вибір стає більш розширеним на ринку. Це те що необхідно і для конкуренції і з іноземними сидрами, які теж з`являються в Україні,на полицях. Продукцвї стає більше і ця продукція вже експортується.

Які факти впливають на розвиток цього ринку в Україні?

Один із таких факторів – реклама. Необхідно, щоб була популяризація цього виду продукту. Людям потрібно бачити вибір — що можна не тільки пити пиво, або вино. Зараз сидри можуть вільно скласти досить високу конкуренцію пиву. Тому що сидр, як і пиво є досить питким напоєм – можна випити багато.  Що не можна сказати про вина. Але вино – це більш дорогий продукт. А сидр – знаходиться у більш дешевшій ніші і прирівнюється до пива і досить популярним стає на ринку.

За рахунок чого українські виробники зможуть конкурувати з іноземними виробниками?

Може конкурувати з іноземними сидрами за рахунок своєї якості. За рахунок розширення лінійки, робити не тільки яблуко, а, наприклад,  – яблуко ще з якимось добавками. Але звісно що не з хімічними, або ж спеціальними фарбниками, а натуральний продукт має бути. І знову ж таки – реклама. Має бути постійна реклама. Особливо під егідою української продукції.

Яке значення має органічне виробництво сидру з точки зору продажів? Чи є воно доцільним?

В принципі сидр тільки з’являється та стає відомим, скажімо так – поки що це нішевий продукт. Його ще не багато на полицях. Є декілька найменувань. Сидрових підприємств, на відміну від винних заводів, або пивоварень – досить небагато. І звісно сидр як продукт – ще шукає свого споживача. Що стосовно органічних сидрів – то це ще більш нішевий сегмент. Якщо займатись органічним сидром зараз – то треба відповісти на питання: для кого його робити? Хто цікавиться цим продуктом? Де кінцевий споживач? На даному етапі – на мою думку займатись органічним сидром не є доцільним.

Валентина Лановенко, власник органічного розсадника родини Лановенко:

Якщо в європейських країнах сидр є дуже популярним напоєм, то в Україні поступово завойовує прихильність споживачів. На найбільшій виставці органічної продукції Biofach (м. Нюрнберг, Німеччина), мені вдалося продегустувати різноманітні варіанти цього напою – з різними ягідними та фруктовими добавками, і навіть з імбирем. І це лише органік. Споживачі обирають здорові напої та фруктові снеки (сушена продукція), і купувати органік – це вже є стиль життя. Українські споживачі потребують більшої інформованості про корисність органічної продукції та яка власне різниця між біо- та конвенційною (звичайною) продукцією.

Органічний сидр як нішевий продукт безперечно матиме перспективу в Україні. Сировини для його виробництва – органічних яблук та ягід – вистачає. Позначка «органік» на етикетці даватиме споживачу більше впевненості що продукт дійсно натуральний та без хімічних наповнювачів та барвників. Відповідно до Законопроекту №5448-д “Про основні принципи та вимоги до органічного виробництва, обігу та маркування органічної продукції”  будуть вводитися штрафи за реалізацію продукції з органічним державним логотипом за відсутності сертифіката. Метою законопроекту є вдосконалення основ правового регулювання органічного виробництва, обігу та маркування органічної продукції. Тим більше якщо підприємство орієнтується на експорт сидру – органічна сертифікація буде лише «плюсом».

Валентина ЛАНОВЕНКО,

Катерина ЗВЄРЄВА,

Катерина ДЬЯЧЕНКО

SEEDS.org.ua

Leave A Reply

Your email address will not be published.