Стало відомо де і як фермерам України вигідніше продавати свій товар

0 158

З року в рік в Україні збільшується кількість продукції, що вироблена у господарствах малих та середніх фермерів. Проте закони ринкової економіки вже давно говорять, що замало виростити, а й потрібно ще й вигідно продати власний товар. Тільки так можна досягти рентабельності та отримати прибуток з власного агробізнесу.

Про особливості роботи фермерів із зростаючим в Україні сегментом HoReCa (готелі, ресторани, кафе), складнощі у логістиці та систематизуючій ролі сертифікації виробництва для агровиробників розповів незалежний експерт HoReCa Олександр Приходько у ефірі Аgro FM.

Як зазначив фахівець, якщо говорити про постачання плодоовочевої продукції до супермаркетів, то продукт має виглядати гарно, з певною технологією зберігання, щоб забезпечити весь ланцюг постачання.

“Якщо ягоди, овочі — там має зберігатися температурний режим. Йде доставка на розподільчий центр, потім на магазин і там ми вже купуємо готовий продукт. Якщо говорити про HoReCa, там поставки йдуть або на магазин, або на фуд-зону ресторану, або на компанію дистриб’ютор”,- зазначив Олександр Приходько.

Він також повідомив, що окремі ресторани щодня купують на ринку необхідну продукцію, а є ті, що замовляють у дистриб’юторських компаніях.

“Якщо говорити про українську продукцію дистриб’ютори беруть або на ринках, або шукають фермерів. Але як повідомляють дистриб’ютори наразі дуже складно з фермерами працювати. Немає постійної якості, немає асортименту продукції і тут може з’являтися посередник-оптовик який може їздити скуповувати продукцію”,- розповів фахівець.

Важливо щоб продукт мав гарний візуальний вигляд 

Якщо говорити про якість продукції, наприклад, так званої, фрешової зони, то за словами Олександра Приходька, важливо щоб продукт мав гарний візуальний вигляд. Також покупець завжди звертає увагу на умови зберігання продукції.

“До якості у кожного ресторану є свої вибагливі смаки. Терміни зберігання овочевої продукції, в залежності від тієї чи іншої товарної позиції, можуть коливатися від 2-3 днів до 2 тижнів. Зазвичай, представники сегменту HoReCa у Києві купують продукцію на ринку “Столичний” чи на Троєщинському ринку.

До речі, там скуповують продукцію майже усі маленькі магазини. Зараз у ресторанах йде впровадження методології НАССР. Згідно з нею кожен з них має дотримуватися технології безпечності харчових продуктів. І у зв’язку з цим ми маємо надію, що принаймні будуть дотримуватися норми зберігання продукції”,- пояснив експерт.

Говорячи про те, яким чином безпосередньо фермер може потрапити на поличку супермаркету, Олександр Приходько зазначив, що перед цим агровиробнику треба обрати той асортимент продукції з яким він хоче працювати. При цьому з метою подальшої реалізації продукції він може звернутися напряму, припустимо, до ресторану. Але в цьому разі йому потрібно забезпечити логістику. Якщо ж фермер цього зробити самотужки не зможе, то потрібно шукати дистриб’ютора, який буде займатися співпрацею з представниками HoReCa.

Робота з сегментом  HoReCa

“Задля уникнення помилок при постачанні продукції до закладів, що належать сегменту HoReCa треба чітко розуміти ринок, чого конкретно він потребує на даному етапі, вивчити його конкуренцію та географічні локації.

Потрібно зазначити, що не завжди фермери готові витрачати свій час та кошти для цього. Дуже часто їм простіше виростити та здати свою продукцію для реалізації іншим гравцям ринку.

Не всі готові грати в довгу. Вибудовують ланцюг збуту ті, хто планує розвивати свій бізнес у перспективі. Такі люди займаються питаннями зберігання, доробки та переробки продукції тощо”,- зазначив, пояснюючи нюанси роботи ринку Олександр Приходько.

Окрім того, за його словами, перед початком роботи з сегментом  HoReCa, фермеру треба розраховувати наявність власних обігових коштів, адже є компанії які розраховуються виключно за системою відтермінованих платежів.

“Також я б радив фермерам проходити сертифікацію власної продукції, як добровільну, так і обов’язкову. Сертифікація систематизує фермера, чітко надаючи йому відповіді на питання того, що в нього має бути, щоб він виробляв якісний продукт. Але треба бути готовим до того, що сертифікація це витратний процес та, зазвичай, він затягується у часі”,- резюмував Олександр Приходько.

SEEDS.org.ua за інформацією AgriGator

 

Головні новини Seeds та агроідеї для зростання вашого бізнесу в Telegram Facebook Instagram та YouTube. Підписуйтесь!

Залишити коментар

Ваш email не буде опубліковано