Тарас Баштанник: в ягодах – чим більше партія, тим вища ціна

0 203

Все частіше від експертів аграрної галузі можна чути позитивну думку про розвиток кооперативів в Україні. За словами фахівців, подібне об’єднання українських виробників дозволить істотно полегшити їм вихід на експортні ринки. Але за словами керівника ТОВ “Українська ягода” Тараса Баштанника, кооперація виглядає гладко тільки на папері.

“Для європейців, одне з найважливіших слів – “traceability “(укр.”простежуваність”). Якщо у вас кооперація, в контейнері малини в 20 тоннах, близько 30 виробників. Якщо в якийсь із коробок продукція неналежної якості, неможливо простежити, хто саме з цих 30 осіб винен. І для європейців – це проблема”, – зазначає Баштанник.

Також керівник “Української ягоди” навів приклад труднощів, з якими йому довелося зіткнутися особисто в процесі співпраці з іншими виробниками.

“У нас в Житомирській області в радіусі 100 км приблизно 600 га лохини від різних виробників. І ми вже 3 роки не можемо домовитися. Наприклад, банальна ситуація: вирішили спільно купити холодильник, кожен погодився виділити по 200 тисяч. Виникло питання – а на чиїй території ми будемо його будувати? І тут кожен починає “тягнути ковдру” на себе.

І якщо вже бути до кінця чесним, в Україні я поки не бачив успішних прикладів кооперації. Я більше вірю в інтеграцію навколо якогось великого переробника, в радіусі 100 км”, – ділиться виробник.

Незважаючи на негативні аспекти, Тарас Баштанник також зазначив і позитивні моменти в ситуації з об’єднанням виробників. Зокрема, керівник “Української ягоди” розповів про можливість поставок лохини в Британію за більш вищою ціною:

“Зараз кожен з нас виробляє близько 200-300 тонн лохини. Наприклад, для Британії це катастрофічно малий обсяг, таку кількість закуповує одна британська мережа в тиждень (а їх в країні величезна кількість).

Об’єднавшись з виробниками лохини, ми могли б постачати партію більшого обсягу. Тому що порушуючи всі закони економіки, в ягодах – чим більше партія, тим вища ціна”, – на завершення каже Баштанник.

Можна з упевненістю говорити, що наразі питання про кооперацію залишається відкритим. Українським виробникам тільки належить відкрити для себе потенційні можливості, які їм дасть об’єднання один з одним.


Дізнатися більше про нові експортні можливості ви зможете вже 3 грудня на конференції «Овочі та фрукти України-2019. Експортний прорив”. Попередня програма заходу, умови участі, рекламні можливості, спонсорські пакети та заявка на участь розміщені на офіційному сайті конференції.

 

SEEDS.org.ua  за інформацією Agri-gator

Головні новини Seeds та агроідеї для зростання вашого бізнесу в Telegram Facebook Instagram
Youtube та Підписуйтесь!

Залишити коментар

Ваш email не буде опубліковано

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!