Як жінці стати успішною в агробізнесі: секрети мотивації на шляху до успіху від українських агроледі

0 163

Нещодавно у Вінниці відбулася конференція «Жінки в агробізнесі». Захід був організований IHUB Vinnytsia за підтримки ESTONIAN DEVELOPMENT COOPERATION і Посольства Естонії в Києві і в рамках Програми підтримки жінок в бізнесі і технологіях. Спікерами конференції виступили регіональний директор Асоціації «Дунайська соя» Оксана Просоленко, засновниця медіа-агенції для агробізнесу SAPIENZA, консультант ФАО Катерина Звєрєва, директор інвестиційної групи CharterHouse Corporate Partners (Великобританія) в Україні Інна Мєтєлєва та експерт з торгівлі органічною агропродукцією Марія Махновець. 

Під час заходу агроледі поділилися власним досвідом із жінками-підприємцями, дівчатами, які роблять певні кроки у власній справі в сільському господарстві, а також студентками аграрних вишів своїми історіями успіху, розповіли про секрети мотивації жінок в житті та бізнесі та надали практичні поради щодо досягнення успіху.

«Агроледи, жінки – це берегині українського агробізнесу. Без них не було б ні агро, ні бізнесу. Завдяки своїй роботі в агросекторі я познайомилася з величезним числом фермерів, і особливо мене надихнули жінки, які займаються фермерством. Знаєте чому? Тому що майже вся операційна діяльність, вся відповідальна робота лежить на тендітних жіночих плечах в агробізнесі.

Важливо розуміти, що ми всі працюймо в секторі, де домінують чоловіки, але який має суто жіноче обличчя»,- зазначила, звертаючись до учасників конференції Катерина Звєрєва.

На думку засновниці медіа-агенції SAPIENZA, поки ще відсоток жінок – керівників, жінок-підприємців не такий великий, але він росте з кожним роком. Стратегічне бачення часто у чоловіків, а ось втілюють його часто жінки, завдяки своїй відповідальності, системності в роботі і терпінню. Але відсоток дівчат-власників бізнесів або керівників агропідприємств постійно зростає. Свідченням тому є сьогоднішні агроледі, які розповідають свої історії бізнесу. Також Катерина зазначила, що агробізнес – це інвестиції та реальна фінансова допомога від різних міжнародних організацій: «Інвестиції в агро будуть рости. Залучити інвестиції під свій агростартап або для розвитку свого невеликого бізнесу цілком реально. Люди їстимуть завжди, а значить, питання продовольства і підвищення якості будуть завжди актуальні. Це дає і суміжним бізнесам стимули для розвитку – для постачальників сервісів для агробізнесу, засобів захисту рослин, різних інноваційних тестерів, маркетингових послуг і так далі». 

У своєму виступі перед учасниками конференції Катерина Звєрєва також зупинилася й на питанні діджиталізації бізнесу. «Вона полягає в тому, що якщо ви виробляєте якийсь продукт, то сьогодні його можна продавати напряму через різні онлайн-платформи, соціальні мережі тощо тим самим оминаючи вихід на споживача через різні торгові мережі. Для жінок це є великою перевагою. І якщо у вашого продукту є унікальність, чи ви її можете створити, то Ви маєте змогу монетизувати власну ідею у реальний прибуток. З цього, в принципі, ви можете стартувати в агробізнесі»,- розповіла спікер.

Вона також підкреслила, що такі проекти сьогодні активно готові співфінансувати міжнародні донори. Наприклад програми ЄБРР та ФАО чи програма надання малих грантів для жінок-фермерів Українського проекту бізнес-розвитку плодоовочівництва (UHBDP).  Вони надають не тільки фінансову, але й технічну допомогу Вашому бізнесу.

«Але агробізнес – це ще й трансфер знань. Сьогодні міжнародні організації, окрім грошової підтримки агробізнесу, надають й консультаційну підтримку, завдяки реалізації своїх проектів. Зазвичай, участь в них безкоштовна й вони дають людині зрозуміти в якому саме напрямку вона має рухатися в подальшому»,- деталізувала аспекти співпраці з міжнародними організаціями Катерина Звєрєва.

В той же час, на її думку найголовнішою складністю сьогодні є пошук людей з тими цінностями, які тобі притаманні. «Тобто в аграрній тематиці шукайте людей з якими вам захочеться кооперуватися в подальшому та наповнюватися через них новими знаннями»,- наголосила засновниця  SAPIENZA.

У свою чергу Інна Мєтєлєва у своєму виступі торкнулася питання вибору вірної стратегії молодих фахівців на ринку праці. У студенток аграрних спеціальностей – величезний вибір.

«У більшості агрокомпаній є кадрові резерви. Зайдіть на їх сайти та на власні очі переконайтеся в цьому. Враховуючи це, ви можете піти на практику до них – як мінімум, щоб переконатися у тому чи ваш це напрямок. З власного досвіду можу зазначити, що найталановитішим студентам, які добре зарекомендували себе під час практики, пропонували залишитися у компанії. Це не обмежується виключно вашою спеціальністю. Ще один момент полягає в тому, що у провідних аграрних університетів світу з Голландії, Великобританії, Німеччини, Канади та інших є грантові програми для українських студентів. Згідно з цими програмами українські студентки можуть поїхати для навчання за кордон. І тут постає питання знання мови»,- зазначила директор інвестиційної групи CharterHouse Corporate Partners (Великобританія) в Україні.

«Зараз агрокомпанії відчувають величезний кадровий голод. Про це йдеться практично на кожній агроконференції, де багато часу впродовж панельних дискусій приділяється саме цій темі»,- підкреслила Інна Мєтєлєва.

Головне в агро, щоб була ідея і мрія. Таку думку під час заходу висловила Оксана Просоленко.

«Не бійтеся мріяти. І ніколи не думайте, що ви у Вас щось не вийде. Просто йдіть за своєю мрією. Розкладіть її на дрібні складові, щоб вона не виглядала так страшно. Коли ж Ви йдете по дорозі до здійснення мрії, то Ви вже помічаєте, що це не тільки не страшно, а й завзято. І коли ця мрія трансформується в реальні результати, у людини починається драйв.

І не читайте «розумних» книг з менеджменту, де розповідають про чіткий таймінг дня в ході якого, якщо людина щось не встигне, то вона лузер. Більшість цих книг написано чоловіками, у яких інша логіка»,- порадила регіональний директор Асоціації «Дунайська соя».

На її думку, секрет успіху людини в агробізнесі полягає також у розвитку своїх талантів, наявності особистого хобі – всього того, що буде наповнювати людину крім роботи.

«Людину має драйвити від роботи – тільки в цьому випадку вона досягне результату і буде успішною»,- зазначила Оксана Просоленко.

SEEDS.org.ua

 

 

 

Головні новини Seeds та агроідеї для зростання вашого бізнесу в Telegram Facebook Instagram
Youtube та Підписуйтесь!

Залишити коментар

Ваш email не буде опубліковано

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!