Без аналітики годі й чекати ефективності агробізнесу

0 214

Перед тим, як зайнятися чимось професійно, виникає цілком логічне запитання: а що це мені дасть? Відповідь на це питання можна отримати лише завдяки ретельному дослідженню тієї сфери, в яку вкладаєш гроші, пише аналітик аграрного ринку Семен Крамаренко ексклюзивно для Sapienza.

“При цьому абсолютно не важливо, куди вкладаєш – у спорт, машинобудування або агросектор. Без ретельного вивчення своєї галузі ти приречений на провал. До речі, саме представники останньої галузі частіше за інших забувають про необхідність аналізу ринку.

Багато хто думає, що головне виростити продукцію (причому чим більше, тим краще), абсолютно не замислюючись про доробку продукції, про те, куди і як будуть її реалізовувати. Звичайно ж, такий підхід не може принести нічого, крім збитків”, – вважає аналітик.

“З подібними ситуаціями ми вже неодноразово стикалися. Можна згадати хоча б історію з малиною, яка сталася кілька років тому, коли фермери “купилися” на високі ціни одного сезону і масово почали збільшувати площі під цією культурою.

Закінчилося все тим, що більшість з них викорчували свої малинники через низьку рентабельність виробництва. Схожа ситуація відбувається зараз із цибулею. Навесні цього сезону ціни на цибулю побили багаторічні рекорди, після чого з’явилося багато бажаючих заробити “легких грошей”, як серед виробників, які збільшили площі під цією культурою, так і серед перекупників, які скуповують цибулю для зберігання в очікуванні повторення торішньої ситуації”, – зазначає Семен Крамаренко.

“З великою ймовірністю, багатьом з них не вдасться навіть вийти в нуль. Якби кожен з нових гравців ринку цибулі вивчили ситуацію і проаналізували ціни хоча б за останні 3-5 сезонів, їх кількість значно б зменшилася.

Слід пам’ятати, що бажання легкої наживи і відсутність будь-якого розуміння ситуації в агробізнесі дуже рідко призводить до позитивного результату.

Тому потрібно констатувати, що без аналітики в агробізнесі не отримати бажаного результату. При цьому зовсім не обов’язково звертатися за консультацією до фахівців. За великого бажання можна самостійно, при цьому абсолютно безкоштовно, зробити аналіз цін, дослідити, на яку продукцію зростає попит на тому чи іншому ринку, або ж навіть знайти нові ринки збуту”, – додає фахівець.

“Статистика практично за будь-якими показниками, будь-якого світового регіону знаходиться у відкритому доступі. Абсолютно кожна людина може знайти показники ВВП, імпорту, населення, конкурентоспроможності країн, які його цікавлять, а також конкуренцію, ціну, зв’язок з сезонністю конкретного товару всередині кожної країни.

І це далеко не все, що можна знайти і використовувати в своїх дослідженнях. Все, що залишається – зіставити ці всі параметри і їх динаміку, і питання, куди рухатися далі, відпаде сам собою.

А найцікавіше, що при цих дослідженнях абсолютно не обов’язково опановувати навички роботи з комп’ютерними програмами або мати Гарвардську освіту за напрямом “Системний аналіз”. Все, що потрібно – це бажання і терпіння”, – вважає Семен Крамаренко.

 

SEEDS.org.ua  за інформацією  Sapienza.media

Головні новини Seeds та агроідеї для зростання вашого бізнесу в Telegram Facebook Instagram та YouTube. Підписуйтесь!

Залишити коментар

Ваш email не буде опубліковано