Українська BioNorma долучилася до плеяди біотехнологічних компаній світу

0 1 029

Більшість українців досі вважають, що розробка біологічних препаратів для агросфери – це прерогатива переважно великих транснаціональних корпорацій. Однак в Україні теж успішно виробляють якісні біопрепарати. Один з таких виробників – компанія BioNorma, яка створила наразі найбільшу кількість біопрепаратів в Україні.

Про тенденції українського ринку біопрепаратів, переваги вітчизняного продукту та конкуренцію з великими світовими виробниками розповів генеральний директор групи компаній BioNorma Ярослав Чабанюк.


– Що пропонує сьогодні українському агроринку компанія BioNorma та над створенням яких продуктів працює нині?

– Наша компанія має найбільшу лінійку біопрепаратів в Україні. Однак зовнішні інвестори в нас поки що відсутні, тому зараз на ринок ми вивели ще не всі продукти. Цьогоріч ми запускаємо у виробництво низку нових продуктів та продовжуємо працювати над препаративними формами, яких взагалі не існує на ринку.

Нинішній, 2020-й рік, для нас є роком впровадження стандартів та систем управління в усі сфери компанії. За останні роки нам вдалося побудувати міцний фундамент і тепер ми налагоджуємо організаційну структуру та автоматизуємо бізнес процеси.

– Чи співпрацює BioNorma під час розробки препаратів з європейськими лабораторіями?

– Створення біопрепаратів відбувається в Інституті Агробіології, що входить до складу групи компаній BioNorma. Насправді науково-дослідний потенціал в Україні ще нереалізований достатньою мірою. Наша аграрна наука перебуває в занедбаному стані. Водночас ми маємо багато ідей та напрацювань і основна мета – їх комерціалізація. Сьогодні, незважаючи на певний брак обігових коштів і кадрів, ми розвиваємо компанію і просуваємось у цьому доволі швидкими темпами.

Науково-дослідний потенціал в Україні ще нереалізований достатньою мірою

– Ви згадали про брак кадрів… Багато хто з аграрних компаній вирішує це шляхом співпраці з аграрними вишами, запрошуючи на стажування майбутніх фахівців. Ви практикуєте такий напрямок?

– Це взагалі є “фішкою” нашої компанії. Сьогодні ми співпрацюємо з 5 університетами на договірній основі, беручи на практику до себе студентів які проходять стажування у нас, починаючи з третього курсу. Студенти, що проходили практику та стажування в компанії є нашим значним кадровим резервом, а ті хто залишились дістали можливість для саморозвитку та кар’єрного зростання.

– Хто є основним клієнтом Вашої компанії?

– Розглядаючи напрямок реалізації біопрепаратів нашим основним сегментом споживачів є дрібний та середній агровиробник. Великі агрохолдинги згідно наших аналітичних досліджень віддають перевагу продуктам транснаціональних компаній.

Ми постійно працюємо над популяризацією наших продуктів серед великих клієнтів шляхом демонстрації їх ефективності та переваг. В науковому напрямку в нашому портфелі є як не великі українські та закордонні компанії, так і світові гіганти, такі як Monsanto, Corteva, BASF, Arista. Багато хто знає нашу компанію саме як представника експертного та наукового середовища.

– Ви назвали великі міжнародні компанії, а чи багато у Вас клієнтів серед українських компаній?

– Звичайно, що ми працюємо і з ними. Наприклад нашими клієнтами є компанії Alfa Smart Agro, UKRAVIT, ЄВРОСЕМ, що виробляють засоби захисту рослин та насіння. Ми проводимо багато різноманітних досліджень саме для дрібних клієнтів. Це стосується насіння, ґрунту, рослин. Зазвичай, за такі дослідження неохоче беруться інші наукові інститути через те, що для цього в них майже не залишилося ресурсу.

– Тобто фермер, який хоче вирощувати, скажімо, виноград, може звертатися до Вас за консультацією та проведенням досліджень?

– Так, таких клієнтів щороку у нас дуже багато. В нашої компанії вже склалася репутація, що коли потрібно провести такі дослідження, то фермери йдуть саме до нас.

– Наскільки перспективним для Вас є напрямок співпраці з органічним сектором?

– Переважна більшість наших продуктів мають сертифікати Organic Standard. І хоча органічний сегмент в Україні наразі ще досить невеликий, втім він стрімко набирає обертів. Поки що, основним нашим напрямком є традиційне сільське господарство. На моє переконання, майбутнє за гармонійним поєднанням, що враховує економічну та екологічну доцільність.

– Хто сьогодні основний драйвер українського ринку біопрепаратів?

– Основним драйвером розвитку ринку біопрепаратів в Україні все ще виступають транснаціональні компанії. До поки в нас не з’являються їх продукти,аналоги вітчизняних виробників не сприймаються серйозно.

Основним драйвером розвитку ринку біопрепаратів в Україні все ще виступають транснаціональні компанії

– Невже українські компанії, враховуючи такі тенденції, почали по-іншому себе позиціонувати? Кожен хоче зайняти свою нішу і бути лідером, наприклад, на внутрішньому ринку біопрепаратів чи ЗЗР?

– Світ не стоїть на місці, зрештою, хто працює на цьому ринку розуміє необхідність розвитку і розвивається. Подальший успіх цих продуктів залежить в більшій мірі від методів менеджменту, стратегій просування на ринку. Сьогодні потрібно навчитися конкурувати із закордонними виробниками, як на внутрішньому так і на світових ринках.

 

SEEDS.org.ua  за інформацією Agri-gator

Головні новини Seeds та агроідеї для зростання вашого бізнесу в Telegram Facebook Instagram
Youtube та Підписуйтесь!

Залишити коментар

Ваш email не буде опубліковано