Кейс Кьолеман: При експорті нішевих культур треба виходити з реальних потреб ринку

0 275

Практичними порадами з вирощування і маркетингу нішевих овочів і фруктів поділився Кейс Кьолеман, координатор проектів консультаційної підтримки для малих і середніх підприємств (Нідерланди) під час міжнародної конференції «Мільйон з гектара», яка відбулася 27 вересня в Кропивницькому.

Вирощування нішевих культур дає можливість диверсифікації фермерського господарства шляхом продажу продукції на різні ринки і, як наслідок, створення стійкої бізнес-моделі і поліпшення фінансових показників в середньостроковій перспективі. «Це дозволяє фермеру бути в курсі трендів і змін на європейських ринках, створити ланцюжок доданої цінності і стати конкурентоспроможними на сучасному ринку споживчих товарів», – зазначив Кейс Кьолеман.

Зручність, свіжість, локальність і надійність формують цінність для споживача

Кейс Кьолеман зазначив, що для того, щоб продукція могла успішно експортуватися на європейські ринки, вона повинна бути зручною для споживача. Зручність залежить від упаковки. Це, наприклад, можуть бути овочеві напівфабрикати в порційних упаковках. Чимале значення має і приваблива упаковка, а також, звичайно, свіжість продукції.

«До того ж, безумовно, ви повинні бути надійним партнером – ваша продукція повинна бути високої якості і поставлятися безперебійно», – зазначив фахівець.

Він також акцентував увагу і на такій характеристиці як конкурентоспроможність на сучасному ринку споживчих товарів. За словами Кейса Кьолемана, виробник плодоовочевої продукції буде мати конкурентну перевагу, якщо буде знати потреби споживачів і як вони виникають. Щоб створити ефективне виробництво, потрібно орієнтуватися на потреби ринку і логістичний ланцюжок.

«Підвищуйте цінність тих товарів, за які споживач готовий платити», – підкреслив фахівець. При виборі овочевих нішевих культур для розвитку власного господарства, на думку фахівця, потрібно керуватися споживчими потребами, можливостями наявної техніки і проведення сівозміни.

«Треба пам’ятати, що овочівництво – трудомісткий процес! Врахуйте сезонність людської праці і якість земельних угідь. Виберіть кілька культур, на яких ви будете спеціалізуватися. Ваш вибір повинен бути реалістичним. Бажано, щоб це були овочі як з короткими, так і довгими термінами дозрівання», – порадив фахівець.

Кейс Кьолеман радить фермеру перед тим, як зайнятися цим видом агробізнесу, розробити фінансовий план розвитку на 5 років і поступово нарощувати масштаби виробництва.

Інвестиції першого року залежать від інвестицій в поліпшення якості грунту та спеціальне обладнання для вирощування і збирання овочів.

«Після першого року, інвестуйте в капітальні та операційні витрати в наступному році, при наявності вільних грошових коштів за результатами першого року. На четвертий рік ви зможете досягти стійкого фінансового розвитку свого фермерського господарства», – пояснив Кейс Кьолеман.

У своєму виступі Кейс Кьолеман дав і кілька практичних порад експортерам нішевих культур. Зокрема, виходити з потреб ринку. Тим, хто має намір продавати на міжнародних ринках, варто досліджувати експортні можливості сусідніх ринків. «Визначте всіх учасників ринку і їх потреби і поступово розширюйте свої можливості. При цьому не варто розраховувати при веденні бізнесу на спотові експортні контракти і важливо не зруйнувати ділові відносини з партнерами через них», – зазначив фахівець.

SEEDS.org.ua

Головні новини Seeds та агроідеї для зростання вашого бізнесу в Telegram Facebook Instagram
Youtube та Підписуйтесь!

Залишити коментар

Ваш email не буде опубліковано

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!