Українська черешня подешевшала майже втричі

0 368

Закупівельні оптові ціни на українську черешню обвалилися більш ніж удвічі по всій Україні. Ще в п’ятницю ціна черешні на ринку “Столичному” впала до 60 грн., а в суботу та неділю обвалилася до рівня 35-40 грн/кг. На київському ринку “Троєщина” ціна на черешню впала найнижче – до 25 грн/кг, говорять оператори ринку.

У південних регіонах України черешню можна було купити на оптових ринках навіть по 20 грн/кг. Водночас ще в кінці минулого робочого тижня оптові ціни на черешню хорошої якості на київських ринках “Столичний” і “Троєщина” трималися в діапазоні 75-80 грн/кг, а продукція високої якості пропонувалася за ціною близько 100 грн/кг дрібним оптом.

Основною причиною обвалу ринку черешні, виробники називають надлишок пропозиції на тлі істотного зниження споживчого попиту. Крім того, продавці неякісної черешні прагнуть скоріше позбутися від продукції, збиваючи ціни, зокрема і на якісний, калібрований і сортовий товар.

Ще однією причиною обвалу цін на черешню на вихідних українські виробники називають закриття дрібних ринків, в зв’язку з карантином, де раніше реалізовувалася значна частина плодоовочевої продукції. Багато з невеликих ринків в Україні так і не відкрилися.



При цьому дрібні виробники не мають доступу до реалізації своєї продукції через торгові мережі і великим покупцям, вони не можуть собі дозволити обладнання для охолодження та тимчасового зберігання черешня, тому продають товар посередникам за мінімальною ціною з метою недопущення його псування.

Посередники, які скуповують у виробників товар, в подальшому реалізують його на ринкових точках і в торгових мережах зі своєю націнкою, проте вони беруть на себе безліч ризиків і додаткових витрат, тому що ця черешня не охолоджена необхідним чином, і термін її реалізації дуже невеликий.

Також, при реалізації черешні в магазини, посередник сплачує за фермера ПДВ та інші податки і збори, що різко підвищує вартість продукції. В результаті, до кінцевого споживача черешня може доходити вже за ціною, втричі перевищує вартість у садівника.

В умовах відсутності сучасного ефективного кооперативного законодавства в Україні, не дивлячись на те, що відповідний законопроект вже кілька років чекає своєї черги на затвердження депутатами парламенту, в українських садівників немає особливого вибору, крім як продавати продукцію посередникам.

 

SEEDS.org.ua  за інформацією EastFruit 

Головні новини Seeds та агроідеї для зростання вашого бізнесу в Telegram Facebook Instagram
Youtube та Підписуйтесь!

Залишити коментар

Ваш email не буде опубліковано