Українських фермерів заохочують до вирощування малини  

1 1 135

На тлі інформації про плановане відкриття ринку землі в Україні, все більше інвесторів розглядають агробізнес як перспективну галузь для вкладень. Про це розповів  власник української плодоовочевої компанії S.B. Frozen Foods, інвестиційний банкір Андрій Жуков в ефірі АгроFM.

“Залучити зовнішнього інвестора в агробізнес досить складно. Повинна бути земля, системні процеси, налагоджена переробка продукції і тоді інвестор може вами зацікавитися і вкласти свої гроші”, – зазначає власник S.B. Frozen Foods.

Як приклад Андрій Жуков підкреслює, що на сьогодні S.B. Frozen Foods має групу інвесторів, зацікавлених в переробці ягоди.

“Ми маємо в своєму розпорядженні власні поля малини, також ми бачимо перспективи розвитку та за рахунок інших продуктів. Сьогодні ми хочемо об’єднуватися з іншими фермерами для збільшення товарних партій і різноманітності нашої продукції. Таке об’єднання має будуватися навколо нашого заводу з заморожування плодоовочевої продукції, розташованого в Івано-Франківській області”, – відзначає Андрій Жуков.

Виробник також порівнює ягідний ринок з біржею. На його думку, якщо говорити про виробництво зернових або олійних культур, то в даному випадку все передбачувано: фермер, що вирощує їх, матиме прибуток в розмірі $200-300 c одного гектара зібраного врожаю.

“У випадку з малиною протягом 2017-2018 рр ми спостерігали ситуацію, пов’язану з дуже високою врожайністю і низькою ціною. З цієї причини в сусідній Польщі близько 30% садів з даною культурою були просто ліквідовані. До речі, наші фермери також відчули, м’яко кажучи, розчарування через низькі цін.

У поточному році все змінилося через неврожай малини в Європі. Ціни на дану ягоду різко зросли, але європейський споживач виявився вже не готовий платити великі гроші. Наприклад, нормальна ціна продажу для ягідників знаходиться на рівні 2 євро/кг, а переробник в ЄС протягом останніх двох років звик платити ціну 1,7 євро/кг.

Коли в липні поточного року в Україні почався сезон малини, і ягода в великих обсягах почала надходити на переробні підприємства, ми змушені були її скуповувати, але не продавали вже перероблену ягоду через низьку ціну, яка виросла тільки в кінці жовтня. І на даний момент ми активно продаємо перероблену ягоду”, – пояснює ситуацію на ягідному ринку України власник S.B. Frozen Foods.

Він також зазначив, що на сьогоднішній день його компанія зосереджена на виробництві замороженої малини високої якості, в тому числі, використовуючи упаковку продукції. “Це так званий клас А – найбільш затребуваний на європейському ринку”, – підкреслює Андрій Жуков.

Учасник українського ягідного ринку також зазначив, що виступає за кооперацію фермерів. “Чому я дотримуюся такої позиції? Наприклад, у мене на сьогодні є великий контракт щодо поставок червоної сочевиці з азіатським партнером, який готовий реалізувати 500 тонн даної продукції.

Це непрофільна культура для нашої компанії. Проте, кооперація – це синергія наших зусиль з розвитку бізнесу кожного з нас. І тому той, хто займається сочевицею, може безпосередньо звернутися до мене і ми з задоволенням будемо співпрацювати для спільного отримання прибутку”, – говорить Андрій Жуков.

Власник S.B. Frozen Foods також розповідає, що сьогодні весь обсяг замороженої малини, вироблений компанією, експортується. Це пояснюється низьким споживанням малини на внутрішньому ринку України. Наприклад, один з великих українських ритейлерів реалізує всього близько 18 тонн ягоди в рік.

“Ми ж сьогодні переробляємо близько 300 тонн ягоди в місяць. Проте, я думаю, що культура споживання ягоди в Україні буде сформована протягом найближчих років. При цьому виробникам необхідно робити ставку на виробництво продукції з високою доданою вартістю.

Сьогодні, наприклад, проводячи переговори з виробниками йогуртів ми бачимо, що вони розуміють корисність використання натуральної сировини у виробництві. Європейський тренд – це орієнтація на натуральні продукти”, – прогнозує Андрій Жуков.

Він також повідомив, що в минулому місяці компанія зайнялася новим напрямком діяльності – переробкою білого гриба, який згодом експортується в замороженому вигляді в країни ЄС.

“Для того щоб чистити цей гриб ми залучаємо до цієї роботи мешканців 2-3 сіл в Івано-Франківській області, де знаходиться наше виробництво. Не зважаючи на те, що в світі формується загальний тренд, пов’язаний з автоматизацією виробництва, без ручної праці нам поки що не обійтись.

З точки зору бізнесу – це додаткові витрати на оплату праці, але в пріоритеті нашої компанії виробництво якісного продукту за сучасними технологіями.

В цілому, я вважаю, що сьогодні нам необхідно робити певний мікс з використання робочої сили і систем автоматизації. Без цього ми не зможемо добитися того якості, яке хоче бачити європейський споживач”, – відзначає Андрій Жуков.

Водночас, кажучи про розвиток грибного сегменту, Андрій Жуков вказує на те, що останні два роки на Закарпатті та Прикарпатті відсутні білі гриби у великому обсязі через сформовані погодних умов. Саме тому компанія зайнялася переробкою херсонського гриба – досить якісного продукту. Проте, за словами Андрія Жукова, херсонський гриб містить велику кількість піску і через це ускладнюється його переробка.

“Основний споживач нашого гриба на сьогодні – це Італія. Відвідавши виставку Anuga в Кельні в поточному році, я зрозумів, що український гриб користується попитом на європейському ринку. Ним дуже цікавилися, зокрема, німецькі переробники, яким ми, на жаль, не можемо надати потрібні їм обсяги в поточному році через неврожай”, – розповідає власник SB Frozen Foods.

Андрій Жуков також зазначає, що сьогодні, спільно з групою інвесторів, він проводить зустрічі з фермерами, які вирощують зернові або олійні культури і мають прибуток в розмірі $ 200-300/га.

“Ми роз’яснюємо невеликим фермерам, якщо вони займуться вирощуванням малини і підберуть хороші ремонтантні сорти, через 2 роки їх прибуток з 3 га ягоди становитиме близько $30 тис, замість $600-800, які вони мають сьогодні. При цьому ми готові переробляти їх продукцію , купуючи її за хорошою ціною”, – говорить власник SB Frozen Foods.

 

SEEDS.org.ua  за інформацією EastFruit

Головні новини Seeds та агроідеї для зростання вашого бізнесу в Telegram Facebook Instagram
Youtube та Підписуйтесь!
1 Comment
  1. Симон пише

    Чи можна заохотити фермера, щось вирощувати відбором землі?

Залишити коментар

Ваш email не буде опубліковано

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!