Названо найперспективніші українські ягоди та фрукти для експорту до Китаю

0 4 215

Перешкод для успішного налагодження експорту української черешні на китайський ринок на даний момент не існує. Однак обсяг продукції преміальної якості, який і цікавить споживача з Піднебесної, на сьогоднішній день в Україні вкрай невеликий.

При цьому в 2018-2019 рр. українські виробники експортували черешню до Китаю. У поточному ж році, з огляду на неврожай даного фрукта в Україні, обсяги експорту були мінімальними. Таку думку висловив Президент Української плодоовочевої асоціації (УПОА) Тарас Баштанник.


Питання можливостей, подолання бар’єрів, та врахування усіх ризиків китайського ринку при виході на нього українських виробників плодоовочевої продукції будуть обговорені під час

онлайн-дискусії «Плодоовочевий експорт до Китаю: бар’єри та можливості для українських виробників», що

відбудеться 16 грудня об 11.00 на платформі Zoom.

Захід є безкоштовним за умови попередньої реєстрації. Реєстрація за посиланням>>


При цьому президент УПОА називає лохину другим найбільш перспективним плодоовочевим продуктом України для експорту до Китаю. Однак, говорячи про експорт лохини варто розуміти, що в найближчі пару років Україна не наростить достатні для цього обсяги. При цьому кілька років необхідно витратити на те, щоб пройти всі бюрократичні процедури, пов’язані з отриманням дозвільних документів.

«Тим не менше, лохина є перспективною експортної позицією. Адже Китай є нетто-імпортером цієї ягоди», – зазначив Тарас Баштанник.


Директорка з розвитку УПОА Катерина Звєрєва зазначає, що лохина – досить дорога ягода на зовнішньому ринку. Вона може транспортуватися до Китаю, зокрема, авіатранспортом, при цьому також фахівці УПОА сьогодні вивчають питання можливої ​​організації залізничних перевезень, адже така доставка дешевша у 4-5 разів.

Катерина Звєрєва зазначає, що сезон поставок свіжої лохини з України – це липень-вересень. Основні експортні сорти, що поставляються українськими виробниками на зовнішні ринки – Duke, Bluegold, Bluecrop, Elliot, Liberty.

В якості успішного прикладу виходу української плодоовочевої продукції на ринок Китаю, на думку директорки з розвитку УПОА, можна розглядати сегмент замороженої ягоди.

«Цей ринок був відкритий для українського виробника два роки тому. У минулому році компанія «Рівнехолод» експортувала до Китаю кілька тисяч тонн продукції. Це досить великий обсяг, враховуючи що загальний річний обсяг експорту української замороженої ягоди становить 22-23 тис. тонн», – вважає Катерина Звєрєва.


Як зазначає радник Віце-прем’єр-міністра України з питань європейської і євроатлантичної інтеграції Тарас Голуб, сьогодні питання налагодження експорту продовольства – одне з найбільш важливих.

«Для якнайшвидшого налагодження взаємодії з даної теми, ми зайняті активним пошуком контактів з профільними асоціаціями. Я бачу, що у нас є для цього прямі можливості. І тому сьогодні важливо зрозуміти, на яких пріоритетних питаннях нам слід сфокусуватися», – зазначає Тарас Голуб.

На його думку, сьогодні вкрай важливо організувати первинний діалог з питань налагодження стабільного експорту української продукції в Китай з гравцями ринку. «По-перше, ми хочемо почути їхні думки, побажання і проблеми. Потім, на наступному етапі, вже можна було б перейти до предметного діалогу щодо якогось пріоритетного продукту», – вважає Тарас Голуб.

Він також вважає, що при виході на китайський ринок українському бізнесу потрібно чітко розуміти ключову компетенцію своєї компанії.

«І потрібно не просто шукати собі партнера. Потрібно чітко простежувати наявність ланцюжка учасників і підтримувати з ними відносини для того, щоб цей ланцюжок не порушувався. Тому сьогодні важливо визначити компанії, зацікавлені в експорті на ринок Китаю якоїсь певної продукції і провести діалог з цього питання на рівні міжурядової україно-китайської комісії.

Адже якщо заручитися підтримкою з боку китайських держорганів, то це буде вже зовсім інший рівень дискусії», – зазначив Тарас Голуб, додаючи що в цьому контексті, цілком ймовірно, можлива розробка пілотного проєкту з постачання української лохини.

«Це буде набагато ефективніше, ніж спроби окремих компаній відкрити для себе ринок Китаю самостійно», – резюмував радник Віце-прем’єр-міністра України.



Організатором онлайн-дискусії «Плодоовочевий експорт до Китаю: бар’єри та можливості для українських виробників» виступає Українська плодоовочева асоціація (УПОА) за інформаційної підтримки агромедіа-агенції Sapienza.

Модератор онлайн-дискусії: Катерина Звєрєва, директор з розвитку УПОА.

Спікери онлайн-дискусії:

  • Тарас Голуб, радник Віце-прем’єр-міністра з питань європейської та євроатлантичної інтеграції;
  • Андрій Ярмак, економіст інвестиційного департаменту Продовольчої та сільськогосподарської організації ООН (ФАО);
  • Віталій Скоцик, доктор економічних наук;
  • Владислава Магалецька, голова Держпродспоживслужби;
  • Тарас Баштанник, президент УПОА.

Виробники та експортери овочів та фруктів з України зможуть долучитися до обговорення теми виходу українського агробізнесу на ринок Китаю, поставивши свої питання до учасників заходу у коментарях.

Якщо Ви бажаєте взяти участь як спікер онлайн-заходу, будь ласка, зв’яжіться з організаторами за номером телефону:

+380 99-737 17 92 – Катерина Звєрєва,

+380 63 104 5337 – Ніна Грищенко.

 

SEEDS.org.ua за інформацією Fruit-Ukraine.org

Головні новини Seeds та агроідеї для зростання вашого бізнесу в Telegram Facebook Instagram
Youtube та Підписуйтесь!

Залишити коментар

Ваш email не буде опубліковано

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!