В Україні зростає попит на салатні овочі, ягоди та кісточкові фрукти

0 97

В Україні споживання овочів і фруктів зумовлене не тільки природними сезонними циклами. Впливають на нього економічні, кліматичні та військові чинники, пише SEEDS.  

Проєкт EastFruit дослідив, які фактори визначають зміни у споживанні та закупівлях овочів і фруктів в Україні, і тому ми запитали у директорки департаменту фреш мережі супермаркетів VARUS, Катерини Нічаєвої, про планування продажів у світлі сезонних тенденцій та військової реальності в Україні.



Вживання овочів і фруктів в Україні дійсно визначається сезоном. За словами Катерини Нічаєвої, директорки департаменту фреш-мережі VARUS, взимку українські споживачі частіше купують цитрусові, екзотичні овочі та фрукти, як-от ананаси, гранати, ківі та манго, а також купують яблука. Однак спостерігається падіння попиту на салатні овочі, такі як огірки та помідори, через їхню високу ціну.

 Читайте також: Аграрії Миколаївщини створили власний розміновувач на базі трактора МТЗ-80

Навесні, зазначає Нічаєва, споживання цитрусових знижується, але зростає попит на салатні овочі, ягоди та кісточкові фрукти, як-от персики, абрикоси та нектарини. Це пов’язано зі зміною сезону і наявністю нових урожаїв на ринку.



Влітку і восени, в період збору українських фруктів і овочів, лідерами споживання є баштанні, кісточкові фрукти, салатні та молоді столові овочі, зелень і виноград. Такі позиції, як борщовий набір або банани не мають яскраво вираженої сезонності та рівномірно споживаються цілий рік.



Планування закупівель у світлі сезонних тенденцій: як позначається на цінах і обсягах продажів?

Планування закупівель овочів і фруктів відбувається з урахуванням сезонних тенденцій та історії продажів минулих років. За словами Катерини Нічаєвої, ціна безпосередньо впливає на обсяг споживання фруктів і овочів, особливо це характерно для помідорів і огірків. Обсяги зимового періоду приблизно в 5 разів нижчі за літні продажі, але при цьому зимова ціна в рази дорожча за літню. Висока ціна взимку зумовлена тим, що товар імпортується з різних країн, оскільки український виробник практично не має пропозицій у зимовий період, а перший збір урожаю цієї продукції в українських теплицях починається в останні тижні лютого.

Наприкінці весни й влітку на ринок виходять із пропозиціями середні та дрібні фермери, збільшується збір за сезоном і кількість пропозицій (обсягів) зростає, що дає змогу знизити ціну на цю групу товару.



Вплив війни на географію закупівель: зміни в карті постачальників овочів і фруктів

У зв’язку з війною, географія закупівель зазнала змін. За словами Катерини Нічаєвої, директорки департаменту фреш-мережі VARUS, якщо раніше основними постачальниками були регіони Півдня, особливо Херсонська область, то тепер закупівлі змістилися на Одеську, Миколаївську область і Західну частину України. У 2023 р. практично повністю відновилися обсяги закупівель у Центральній частині України та Дніпропетровській області.



Щодо імпортних закупівель – основний пул постачальників залишився тим самим, за винятком країн, що перебувають під санкціями. Також частково скоротилася кількість поставок з країн, логістика з яких сьогодні ускладнена тривалістю перевезення і підвищеними ризиками втрати якості товару.

 

SEEDS

Головні новини Seeds та агроідеї для зростання вашого бізнесу в Telegram Facebook Instagram
Youtube та Підписуйтесь!

Залишити коментар

Ваш email не буде опубліковано

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!