Ярмак: прогнози на ринку овочів та фруктів – це не передбачення і не гадання

0 129

Прогноз щодо ринку овочів та фруктів зробити непросто – потрібно зібрати купу даних, потрібно розуміти, як працюють попит та пропозиція на різні товари, провести досить глибокі дослідження. Прогнозування відрізняється від передбачення або гадання, пише економіст інвестиційного департаменту ФАО Андрій Ярмак на своїй сторінці у Facebook.

“Перед тим, як почнеться черговий етап зниження ціни на картоплю в Україні (це виглядає зараз досить імовірно), я б хотів нагадати, чим прогнозування відрізняється від  передбачення або гадання.

В вересні, коли картопля була по 11-12 грн/кг, ми говорили про імовірність зниження ціни. Зараз картопля на 40% дешевша. Я про це розповідаю з 1997 року, але воно актуально завжди. І, на подив, стає все більш актуальним”, – нагадує Андрій Ярмак.

“Прогноз базується на фундаментальних чинниках, і, хоч він не може бути на 100% точним, але він ЗАВЖДИ точно показує фактори, які впливають на тенденції.

Тенденції фундаментальний прогноз показує правильно майже завжди. Виключення – якщо є форс-мажор, тобто абсолютно нетипові погодні умови (як влітку 2018 року, наприклад або влітку 2010 року), революції, раптові торгові ембарго, раптові девальвації, ревальвації, тощо”, – додає економіст інвестиційного департаменту ФАО.

“Прогноз зробити непросто – потрібно зібрати купу даних, їх всі звести разом, потрібно розуміти, як працюють попит та пропозиція на різні товари, провести досить глибокі дослідження. Це дуже ДОРОГО – порахуйте приблизно 2 місяці роботи 5-7 фахівців відповідної кваліфікації!

Саме тому прогнози по ринку овочів та фруктів в Україні робить лише одна компанія, яка має вибудувану систему прогнозування. Решта робить заяви, в яких дає передбачення або просто гадання. Асоціації, на жаль, теж не мають фізичної можливості робити подібні фундаментальні прогнози, бо потрібні дорогі фахівці”, – зазначає фахівець.

“Свого часу я наполягав, щоб прогноз не робили публічним, інакше, в момент оголошення, він може відразу стати неактуальним. Тому, я знаю, що ці прогнози вони зараз продають за гроші, та частково, озвучують на своїх подіях.

Той матеріал, на який в коментарях дається посилання (коментарі на сторінці Facebook автора), мав лише натяк на фундаментальний прогноз – він не був прогнозом. Його ціллю було не вплинути на ринок, а привернути увагу учасників цього ринку до необхідності фундаментально аналізувати попит та пропозицію та звертати увагу на всі фактори, зокрема й на психологічні”, – акцентує економіст інвестиційного департаменту ФАО Андрій Ярмак.


Дізнатися про перспективні країни для експорту агропродукції, українські виробники зможуть вже 19 лютого на конференції 

“Збільшення прибутків у міжнародній агроторгівлі”.

 

SEEDS.org.ua  

Головні новини Seeds та агроідеї для зростання вашого бізнесу в Telegram Facebook Instagram
Youtube та Підписуйтесь!

Залишити коментар

Ваш email не буде опубліковано