Зелені яблука стають новим трендом здорового харчування

0 4 175

Зростаючий інтерес до ягід та екзотичних фруктів змушує світовий ринок яблук топтатися на місці. Однак попит на певні сорти яблук все ж має позитивну динаміку. Йдеться про нові для споживача сорти, такі як Red Moon або Honeycrisp.

За інформацією одного з найбільших гравців ринку яблук США – компанії Stemilt, продажі яблука сорту Honeycrisp за рік збільшилися на 22%, в той час як приріст продажів по таким звичним для українського споживача сортам як “Гала” і “Гренні Сміт” склав всього лише близько 1%.

На тлі стрімкого підвищення популярності нових сортів червоного яблука, не так багато споживачів звертають увагу на зелені сорти, що в свою чергу, позначається на попиті. У той же час зелене яблуко – гіпоалергенний і дієтичний продукт, що в сучасних реаліях є незаперечною перевагою цього фрукта.



На сьогоднішній день, за різними оцінками, від 370 до 420 млн осіб по всьому світу страждають на цукровий діабет, що становить близько 5% всього світового населення. Раціон харчування всіх цих людей повинні складати виключно продукти з низьким вмістом цукру, і далеко не всі фрукти мають таку властивість.

На тлі тренда здорового харчування, який набирає обертів останні роки і збільшення кількості хворих на цукровий діабет, чи зможе зелене яблуко найближчим часом вийти в “Топи” за популярністю? Про це розповів Сергій Остапець, фінансовий директор компанії “Сади Донбасу”, підприємства, яке займається вирощуванням яблук, черешні та фундука, і є найбільшим виробником фруктів на сході України.


– Сьогодні у Вас близько 300 га яблучного саду. Яку частину від загальної площі займають яблуні зелених сортів?

– На сьогоднішній день в компанії “Сади Донбасу” близько 300 га яблучних садів в Донецькій області. Якщо говорити про зелені яблука, то у нас близько 40 га під сортами “Гренні Сміт” і “Ренет Симиренко”, що становить 13-15% від загальної площі садів.



– Які основні канали реалізації яблук сортів “Гренні Сміт” і “Ренет Симиренко”?

– Сорт “Ренет Симиренко”, за великим рахунком, невідомий за кордоном. Так, наприклад, колега з США, під час візиту на наше підприємство звернув увагу на яблуко “Ренет Симиренко”, прийнявши його за гібрид “Гренні Сміт”.

Після того, як йому пояснили, що це окремий сорт зеленого яблука, фахівець почав фотографувати дерево і плід для демонстрації своїм американським колегам.

Тому в США і інших країнах цей сорт просто ніхто не знає, хоча в Україні він досить-таки популярний. Отже, говорячи про “Ренет Симиренко” це – 100% внутрішній ринок, де його активно купують роздрібні мережі. Що ж стосується, “Гренні Сміт“, то поставки даного сорту ми здійснюємо, як на внутрішній ринок, через мережі супермаркетів, так і на експорт.



– В які країни експортуєте “Гренні Сміт”?

– Експортом ми займаємося не так давно, тому географія поставок зеленого яблука поки що не надто широка. Протягом декількох років ми успішно експортуємо яблуко сорту “Гренні Сміт” в Білорусь, де воно користується високою популярністю.

– Чи спостерігається в останні роки підвищення попиту на яблука зелених сортів?

– Грунтуючись на особистому досвіді, можна сказати, що на сьогоднішній день підвищення попиту на яблука зелених сортів не спостерігається. Навпаки, відзначається спад. Зараз набагато більший асортимент червоних яблук, а споживач часто купує очима.

Наприклад, головна особливість, такого популярного останнім часом сорту як Red Moon – м’якоть червоного кольору. Для сучасного споживача зовнішній вигляд продукту харчування є важливим фактором при покупці.



При всіх рівних умовах, перевага часто віддається саме візуально більш приємним червоним яблукам, дефекти на яких набагато менше кидаються в очі, в порівнянні з дефектами на зелених яблуках. Тому покупці і вибирають “красиву картинку”.

Хоча, в зеленому яблуці міститься менше цукру, більше вітаміну С, заліза та інших макроелементів. До того ж, воно сприяє травленню і є гіпоалергенним продуктом. Лікарі часто рекомендують приймати в їжу яблука зелених сортів людям, які мають алергію на лікапін (речовина, яка надає продуктам червоний колір).

На жаль, зараз про корисні властивості яблук мало хто говорить, а цей продукт часто розглядається як перекус, а не джерело вітамінів. Проте, в останні роки набирає популярність тренд здорового харчування. Все більше людей починають стежити за своїм здоров’ям і прагнуть правильно харчуватися.

Найближчим часом, цілком імовірно, що багато споживачів почнуть включати в свій раціон яблуко, не тільки як зручний снек, а й як продукт з високим вмістом вітамінів

До того ж, важливо пам’ятати про таке джерело впливу на моду, як медіа. В останні роки все більше людей почали підписуватися на блогерів і знаменитостей, які ведуть свої сторінки про здорове харчування в соціальних мережах.



Рано чи пізно на сторінках людей, які “створюють тренди” з’являться пости про користь зеленого яблука, різні рецепти і страви і споживачі подивляться на цей продукт абсолютно під іншим кутом. Наприклад, в таких країнах, як Великобританія, Швеція і Данія “Гренні Сміт” є продуктом преміум сегменту і у жителів скандинавських і балтійських держав в останні роки спостерігається підвищений інтерес саме до зеленого яблука.

– Маркетинг в поточних реаліях є вкрай важливим аспектом – без просування своєї продукції вийти на експорт сьогодні практично нереально. Яку стратегію маркетингу Ви обрали?

– Зараз якщо Ви хочете експортувати, Вам потрібно докласти певних зусиль для цього: витратити час, доопрацювати свій продукт, упаковку, вкласти кошти на просування в соціальних мережах та ЗМІ, відвідати країну в яку збираєтеся експортувати, поспілкуватися з клієнтом, пройти сертифікацію і займатися цим регулярно.



На зовнішні ринки ми експортуємо яблука під ТМ Fruit Ball, яку позиціонуємо як “Щастя на твоєму полі“. Торгова марка за своїм словосполученню асоціюється з грою – з футболом, баскетболом і іншими спортивними дисциплінами, які знають в усьому світі. А спорт, це в першу чергу, здоров’я. Тому ми хочемо, щоб наше яблуко теж асоціювалося у споживачів, перш за все, зі здоровим харчуванням і користю для організму.

– Чи адаптували Ви свою ТМ під азіатський ринок? Адже, як показує практика, експортерам, які постачають свою продукцію в цей регіон, часто доводиться вносити корективи в логотип або назву.

– Коли ми розробляли ТМ, то розглядали, в тому числі, і азіатські ринки, як потенційні канали реалізації своєї продукції. У нас в логотипі присутні елементи футбольного м’яча, а в Азії цей вид спорту є дуже популярним.

Що ж стосується колірної гамми, то логотип складається з червоного, зеленого і жовтого кольорів – всіх теплих, “яблучних” кольорів. Тому, розробляючи ТМ Fruit Ball, ми орієнтувалися не тільки на внутрішній ринок, а й на те, щоб створити світовий бренд, який буде пізнаваний у всіх країнах.

 

SEEDS.org.ua  за інформацією  East-fruit

Головні новини Seeds та агроідеї для зростання вашого бізнесу в Telegram Facebook Instagram
Youtube та Підписуйтесь!

Залишити коментар

Ваш email не буде опубліковано