Зміцнення гривні стало на заваді експорту українських яблук

0 522

За інформацією аналітиків EastFruit, зміцнення української валюти негативно впливає на експорт яблука з України. Фактично за рік українська валюта зміцнилася на 15%, а це значить, що ціна в гривні для постачальника яблука в Україні знизилася на 15% при порівнянній ціні імпортера.

Є й інший фактор, який істотно впливає на мотивацію до експорту – це ціна, яку за яблуко готові платити покупці на внутрішньому ринку.

“Рік тому, за якісне яблуко сорту “Гала”, покупці в Україні платили не більше 5 грн/кг, а, найчастіше, навіть менше 4 грн/кг. Сьогодні за “Галу” готові платити до 12 грн/кг в опті.

Природно, що світові ціни на яблуко не виросли в два-три рази, як внутрішні ціни в Україні, тому і бажання продавати яблуко експортерам у садівників не таке сильне, як рік тому”, – говорить Андрій Ярмак, економіст інвестиційного департаменту Продовольчої і сільськогосподарської організації ООН (ФАО).

“Конкуренція за яблуко серед експортерів в новому сезоні значно збільшилася, зокрема і тому, що багато виробників і самі навчилися експортувати свіже яблуко, а ми, завдяки проектам ФАО і ЄБРР, допомогли їм напрацювати велику базу контактів з реальними покупцями.

Це, в свою чергу, знизило маржинальність експорту, якщо у тебе немає власного виробництва яблука, тому чимало посередників змушені були піти з цього ринку”, – відзначає експерт.

Наразі українські садівники можуть без особливих проблем продати яблуко на внутрішньому ринку, отримавши за нього близько 50 центів США за кг. При експорті в ОАЕ і країни Південно-Східної Азії вони наразі можуть розраховувати на більш високу ціну.

Однак, на тлі подорожчання гривні, різниця в ціні для багатьох вже не настільки істотна, щоб брати на себе безліч пов’язаних з цим ризиків. Якщо ж продавати яблуко експортеру, то, практично всю додаткову маржу, він забере собі, тому поки що експортерам не вдається успішно конкурувати з місцевими покупцями – мережами супермаркетів і мілким роздробом.

“На жаль, ми змушені констатувати, що деякі українські садівники, які інвестували свій час і кошти в розвиток експорту останні пару років, різко втратили до нього інтерес, коли на ринку склалася тимчасова ситуація з високими внутрішніми цінами на яблуко.

Вони вже готові відмовитися від попередніх домовленостей з експорту, чекаючи нормальних продажів усередині країни. Поступаючи так недалекоглядно, вони ризикують втратити найголовніше – довіру покупців і свою репутацію. А в цей час Молдова і Сербія активно нарощують присутність на тих ринках, на які ми з такими труднощами виходили”, – зазначає Андрій Ярмак.

 

SEEDS.org.ua  за інформацією EastFruit

Головні новини Seeds та агроідеї для зростання вашого бізнесу в Telegram Facebook Instagram та YouTube. Підписуйтесь!

Залишити коментар

Ваш email не буде опубліковано