Російські кораблі розстрілюють українські торговельні судна: голод у світі буде ширитися

0 891

Через вторгнення Росії в Україну та припинення експорту сільськогосподарської продукції внаслідок блокування портів 1/5 населення світу загрожує голод. У той час, як російські кораблі відновлюють експорт зерна до країн Африки та Близького Сходу, продаючи продукт за завищеними цінами, українські аграрії не можуть вивезти за кордон заплановані 20 млн тонн урожаю 2021 року. Є кілька можливих шляхів для налагодження експорту аграрної продукції з України, пише SEEDS.

Знищення у Чорному морі російського крейсера “Москва” стало гарною новиною для аграріїв, адже це перший крок до розблокування роботи українських портів, вважає заступник міністра економіки – торговий представник України Тарас Качка.

“Лише нормальна мирна торгівля може врятувати світ від нинішньої продовольчої кризи. Про що і говориться в документах Міжнародної зернової ради і Міжнародної морської організації. Ці організації розуміють – збалансована торгівля і вільне мореплавство – це першооснова. Все решта – допоміжне. А голодом світ морить росія і її військові кораблі – і чим менше їх буде тим більше шансів на те, що українські аграрії таки нагодують світ”, – зазначає Тарас Качка.

Фахівець бачить кілька шляхів налагодження експорту:

  • План А щодо подолання голоду – це відсіч агресії на морі і на суші. Так щоб українські зернові і олійні у повному обсязі потрапили на ринок.
  • План Б – максимальна логістиика через західний кордон. Зараз мурашник зернового і олійного ринку відбудовує ефективне перевезення баржами, вагонами і автомобілями через західний кордон. Це сотні тисяч операцій по сертифікації, пошуку вагонів і барж, встановленню комерційних звʼязків тощо.
  • План В – створити фонд/програму/організацію в якій міжнародні чиновники будуть купувати на гроші багатих і роздавати бідним – НЕ ПЛАН. Так – Україна бере активну участь в WFP, але масштаб нинішньої проблеми по силах лише ринку.

“І поки експорт зернових та олії через українські порти заблокований, трафік балкерів (кораблів, які зокрема перевозять зерно) до/із російських портів у Чорному морі вже відновився до середнього рівня 2021 року. Зерно не пахне ще більше за нафту. Країни можуть відмовлятися від енергоносіїв, заміщувати їх дорожчими альтернативами, але від продовольства не відмовиться майже ніхто, та й альтернативні покупці завжди знайдуться. Не вимагаючи зернового ембарго, нам слід відверто комунікувати і щільно працювати з міжнародними партнерами, використовуючи як важіль той факт, що купуючи продовольство в РФ, вони фінансують агресію Росії”, – зазначає Юрій Гайдай, старший економіст Центру економічної стратегії.

Читайте також: У березні ми досягли “дна”, але в квітні експорт аграрної продукції зросте – Микола Сольський

Фахівець вважає, що першочергово європейці повинні допомогти нам у розширенні експортної спроможності альтернативними шляхами. Це можна зробити, наприклад, через порти Болгарїї та Румунії. Такуж Юрій Гайдай підтримує ідею Френсіса Фукуями, який вважає, що військово-морські сили західних країн можуть розпочати супровід українських та інших кораблів до Одеси та на виході з її порту до міжнародних вод Чорного моря, а також, що протикорабельні ракети, надані Заходом, можуть бути запущені з території України в кораблі РФ, які наразі перебувають у територіальних водах України.

SEEDS

Головні новини Seeds та агроідеї для зростання вашого бізнесу в Telegram Facebook Instagram
Youtube та Підписуйтесь!

Залишити коментар

Ваш email не буде опубліковано

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!