Розвиток домашніх ферм знизить обсяги комерційного виробництва зелені та салатів

0 494

Незабаром салати та інша зелень можуть практично зникнути з полиць звичайних магазинів. Причина – розвиток міського фермерства, особливо домашніх теплиць в самих квартирах, які зрештою можуть суттєво вплинути на обсяги комерційного виробництва зелені. 

Про це в блозі для EastFruit пише економіст інвестиційного департаменту Продовольчої та сільськогосподарської організації ООН (ФАО) Андрій Ярмак.

“Ми приходимо до розуміння міського сільського господарства в масштабах приватних будинків і квартир. Як це може виглядати? Вже зараз багато будинків продаються і рекламуються, як “будинок з фруктовими деревами та чагарниками”, але багато хто побоюється таких варіантів, так як догляд за ними обходиться недешево.

А якщо квартира буде продаватися “з власною повністю автоматизованою фермою з вирощування салатів, зелені і/або суниці, а може і інших ягід”?

Фантастика? Зовсім ні! Уже зараз це цілком піддається реалізації. Звичайно, зараз це економічно не зовсім доцільно – потрібно ще вдосконалити технології вирощування, знизити вартість систем освітлення і їх ефективність, відпрацювати питання забезпечення рослини харчуванням, і т.п., проте це лише питання часу, якщо хтось буде цим системно займатися”, – переконаний Андрій Ярмак.



“Я особисто вірю, що кожна людина зможе забезпечувати свою сім’ю свіжою зеленню, свіжими салатами і навіть, можливо, ягодами, живучи навіть у квартирі багатоповерхового будинку, незалежно від того, в яких кліматичних умовах він живе. І це можна буде реалізувати через 5, може бути через 10 років. Тобто досить скоро.

Це матиме позитивний вплив на здоров’я людей і на екологію Землі, а також дозволить людям економити чимало грошей на продуктах харчування, коли технології стануть більш доступними. Адже зараз салати, зелень і ягоди доставляють на дуже великі відстані, часто літаками, що призводить до значної кількості шкідливих викидів в атмосферу і підвищує вартість продукції. Та й сама продукція все одно є не ідеально свіжою.

Якщо ж людина зможе зірвати салат або ягоду у себе вдома – це буде велика перевага в свіжості і в смаку. Тим більше що зараз селекція не стоїть на місці, і з’являються дуже смачні сорти”, – продовжує економіст.



“До речі, це може мати серйозні наслідки для бізнесу з постачання зелені і салатів. Він, звичайно ж, не зникне зовсім, але багато, я думаю, переорієнтуються на виробництво не самої зелені, а всього того, що потрібно для її вирощування в міських умовах.

Якщо такі товарні позиції, як зелень, салат або ягода зможуть вирощуватися в будинку, то і попит на них при онлайн покупці з доставкою може знизитися. Відповідно, це також буде побічно сприяти розвитку електронної торгівлі плодоовочевою продукцією.

Чи будуть продаватися салати в звичайних магазинах? Найімовірніше так, але, не виключено, що самих магазинів стане менше, і відвідувати їх люди стануть набагато рідше.

Більш того, не виключено, що навіть в магазинах буде власне виробництво зелені і салатів. Тобто і сюди зелень і салати доставлятися не будуть, а будуть вирощуватися, або дорощувати на місці, прямо на полицях. Приклад з сьогоднішніх реалій – це супермаркет Albert Hein в Нідерландах”, – додає Андрій Ярмак.



“Тому, мені бачиться такі тенденції в довгостроковій перспективі:

  • зниження обсягів комерційного виробництва зелені і салатів, а також можливо, деяких ягідних культур;
  • різке зменшення відстані, яке буде проїжджати середньостатистичний пучок зелені або лист салату, до того, як він потрапить до споживача;
  • перехід від сіті-ферм до домашніх ферм;
  • зростання пропозиції рішень щодо забезпечення домашніх ферм всім необхідним і підключення їх до систем розумного будинку;
  • зниження витрат на зелень, салати і навіть ягоди споживачами і зменшення роздрібної торгівлі цієї категорії товарів.

На мій погляд, це буде найбільш актуально саме в країнах з холодним і помірним кліматом, де люди проводять всередині приміщення набагато більше часу, ніж в країнах з теплим або тропічним кліматом.

Крім того, саме в таких країнах люди платять більше за зелень і салати, а компанії стикаються з проблемою надлишкових викидів в атмосферу СО2 і шкідливих речовин, при доставці цієї продукції споживачеві”, – зазначає Андрій Ярмак.

 

SEEDS.org.ua  за інформацією EastFruit

Головні новини Seeds та агроідеї для зростання вашого бізнесу в Telegram Facebook Instagram
Youtube та Підписуйтесь!

Залишити коментар

Ваш email не буде опубліковано