Українські ягідники в 2021 році вимушено реалізовували лохину на чверть дешевше при зростаючій собівартості виробництва – думка

0 148

Прогнози зростання українського ринку лохини на найближчі роки на сьогоднішній день показують зростання площ під даною культурою мінімум на 600 га на рік. І якщо кількість плантацій під лохиною зростатиме тими темпами, якими вона зростає сьогодні, то на ринок цієї ягоди в Україні чекають великі потрясіння. І в цій ситуації на ньому залишаться лише найефективніші гравці.

Таку думку висловив Євген Харлан, директор зі стратегії та розвитку компанії “Нікдарія” (TM IBerry) під час 17-ї міжнародної конференції «Овочі та фрукти України-2021. Нові інвестиційні можливості», що відбулася 3 грудня у м. Бровари. Організатором заходу виступив проєкт «АПК-Інформ: овочі та фрукти» за інформаційної підтримки Міжнародної платформи EastFruit та Української плодоовочевої асоціації (УПОА).

Як зазначив Євген Харлан, пише EastFruit, прогнозувати сьогодні як розвиватиметься ситуація на ринку лохини неможливо, тому що гравці ринку не мають даних з низки важливих показників, які необхідні при цьому.

«Тим часом у нас є два способи аналізу ситуації на ринку. Перший спосіб – аналіз даних виданих державних компенсацій вартості саджанців, а другий – спілкування з виробниками посадкового матеріалу щодо планів їх продажу наступного сезону. Виходячи з цих даних, ми робимо висновок, що щорічно площі під лохиною збільшуються, як мінімум, на 600 га», – робить висновок директор зі стратегії та розвитку компанії “Нікдарія”.

При цьому він зазначає, що ягідний бізнес компанії «Нікдарія» стартував у 2016 році, а посадка саджанців лохини проводилася протягом 2017-2018 років. «І лише сьогодні ми вийшли на перші необхідні нам обсяги виробництва, щоб отримати самоокупність господарства за результатами сезону», – каже Євген Харлан.

При цьому компанія «Нікдарія» на сьогодні входить до ТОП-5 найбільших виробників лохини в Україні. Під цю культуру тут відведено близько 100 га площі. Крім того, на 15 га вирощується спаржа, а ще на 4 га – жимолість. «Ми вважаємо себе найінноваційнішим ягідним господарством в Україні – більшість наших виробничих процесів автоматизовані. Наприклад, облік та контроль збору ягоди. Завдяки цьому ми маємо можливість відслідковувати в холодильнику кожну скриньку зібраної продукції – де, коли та в яких умовах вона була зібрана», – зазначає Євген Харлан.

Гравець українського ягідного ринку звертає увагу також на такий важливий економічний процес в Україні, як дефляція та її вплив на ягідний бізнес.

«Інфляція в Україні за підсумками року, швидше за все, становитиме близько 10%. Але більш ефективно і правильно говорити про дефлятор. Він складає 24%. Про що це каже? Про те, що якщо ви свою продукцію цього року не продавали дорожче ніж на 24%, то фактично ви зазнали втрат в абсолютних показниках.

Це звучить дуже страшно, тому що наше господарство реалізовувало лохину в поточному сезоні не дорожче ніж минулого року, а навпаки – дешевше. Якщо дивитися на це в номінальних показниках, то ми реалізовували лохину дешевше на 24% – якраз на показник дефляції. При цьому у нас збільшилася собівартість виробництва, але при цьому ми не виграли», – резюмує Євген Харлан.

SEEDS.org.ua

Головні новини Seeds та агроідеї для зростання вашого бізнесу в Telegram Facebook Instagram
Youtube та Підписуйтесь!

Залишити коментар

Ваш email не буде опубліковано

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!