Цього року експорт української молочної продукції зріс на 50%

0 67

У 2022 році показники експорту молочної продукції з України суттєво зросли. Не змінило ситуацію навіть сезонне скорочення експортних продажів, пише SEEDS.

На цьому акцентувала увагу аналітик Асоціації виробників молока Яна Лінецька.

Світові ціни на молочні продукти падають п’ятий місяць поспіль, що обумовлено низкою факторів.

Найперше, – це різке скорочення імпорту з боку найбільшого споживача молочних продуктів, Китаю, який веде жорстку анти-ковідну політику. По-друге, ослаблення споживчих настроїв в країнах Європи на фоні високих цін на продукти харчування. І звісно ж, російська війна проти України, що суттєво вплинула на ріст собівартості виробництва як молока, так і молочних продуктів.

Так, за даними Світової продовольчої організації (FAO), Індекс цін на молочні продукти в листопаді опустився ще на 1,2% в порівнянні із жовтнем і склав 137,5 в. п. Зниження індексу спостерігається п’ятий місяць поспіль. Проте, його значення залишається все ще на 9,2% вище показників 2021-го року.

Український молочний ринок наразі напряму залежить від тенденцій світового ринку, що ми й спостерігаємо останні місяці. Щоправда, в період липня-вересня, підтримку вітчизняному експорту склала конкурента ціна української молочної продукції на європейському ринку, який виступає основним «торгівельним майданчиком» для вітчизняного набілу.

Так, за оціночними даними у листопаді молокопереробні заводи експортували молочної продукції на загальну вартість 23,92 млн дол, що на  6% менше, ніж у жовтні та все ж на 47,3% перевищує показники листопада минулого року. За одинадцять місяців на зовнішні ринки вдалось поставити на 50% більше молочної продукції ніж торік — всього на 235,8 млн дол.

Читайте також: Світові ціни на молочну продукцію продовжують падати

Саме цей факт став вагомою підтримкою у стримуванні падіння цін на молоко в період війни. Ба більше, цей період став стимулом для багатьох молокопереробних заводів працювати на європейському ринку та підтверджувати якість своєї продукції отримуючи «єврономери».

Суттєвою підтримкою в налагодженні експорту української молочної продукції до ЄС стало тимчасове скасування Радою ЄС мит і зборів з українського експорту, що спрямовується на європейський ринок з метою допомоги відновленню українського бізнесу, який постраждав унаслідок російської агресії. Згідно рішення, лібералізація торгівлі набула чинності з 4 червня 2022 року і має тривати до 5 червня 2023 року.

SEEDS

Головні новини Seeds та агроідеї для зростання вашого бізнесу в Telegram Facebook Instagram
Youtube та Підписуйтесь!

Залишити коментар

Ваш email не буде опубліковано

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!