Прогноз: протягом найближчих років ціни на малину знижуватимуться

0 1 364

У 2021 році ціни на малину в Україні збільшилися до рекордного рівня. Улітку вони подекуди були навіть вищими за котирування лохини. Також спостерігається пожвавлення будівництва підприємств для заморожування ягід. Усі ці фактори сприяють розвитку напрямку. Утім, усі фахівці ринку, яких ми опитали, висловлюють думку, що протягом найближчих років ягода дешевшатиме, повідомляє SEEDS.

«Експорт малини збільшуватиметься, але обсяги виробництва ягоди цього року суттєво не виростуть. Дійсно, на фоні високих цін закладаються нові плантації, але вони не встигнуть досягти достатньої врожайності, тому суттєве збільшення виробництва можливе вже 2023 року.

Цього року ціна на малину буде високою. Вона, можливо, не буде настільки високою, як минулого сезону — на 25 – 30% нижчою, але це все одно значно вищою, ніж протягом кількох попередніх років», — говорить президент Української плодоовочевої асоціації (УПОА) Тарас Баштанник.‎

Щодо напрямків експорту, то президент УПОА зазначає: «‎Українська заморожена малина вже вийшла на ринок США та Канади. Перспективним є і ринок Японії, але він дуже складний з точки зору сертифікації, тому мова про системний експорт до цієї країни — це питання 5 років, не менше. А пробні постачання – поставки можуть здійснюватись вже і наступного року»‎.

Згідно з прогнозами економіста інвестиційного департаменту Продовольчої та сільськогосподарської організації ООН (ФАО) Андрія Ярмака, через помітне пожвавлення інтересу виробників до малини, ціни на неї знижуватимуться.

«Експорт замороженої малини, думаю, виросте. Проте рахувати експорт малини потрібно не роками, а сезонами. Тому в кількісному вимірі в сезоні 2022/23 експорт малини зросте, а от в вартісному, майже впевнений, що впаде. Тобто галузь буде переживати ціновий шок – ціни на малину будуть падати швидше, ніж більшість на ринку думає. Адже споживання в світі впало внаслідок різкого зростання цін. А виробництво стрімко зросте всюди. Знову ж таки, за умови, що не буде погодних катаклізмів»‎, — зазначає економіст ФАО.

Олександр Ярещенко, заступник директора з наукової роботи Інституту садівництва НААН, вважає основною проблемою українського ринку — несистемність.

«‎На внутрішнє розширення площ подорожчання малини у 2021 році вже вплинуло. Це очікувана реакція, оскільки український ринок залишається дещо стихійним: коли хороша ціна на ягоду — садимо, коли немає ціни — корчуємо. Так було завжди. Тенденції 2021 року, звичайно, вплинули на ринок, виробники хочуть садити малину. Фермери бронюють посадковий матеріал на сезон 2022 року», — говорить‎ заступник директора з наукової роботи Інституту садівництва НААН.

Утім, позитивні тенденції, як-от збільшення кількості переробних підприємств, на ринку також спостерігаються.

«Те, що ціни на малину минулого року були такими високими — просто збіг обставин. Кон’юнктура ринку була максимально сприятливою. Наскільки я володію інформацією, то на це вплинуло кілька чинників: менший урожай у найбільших європейських виробників малини (Сербія та ін.); попит на здорове харчування, у зв’язку з епідеміологічною ситуацією, спонукав Сполучені Штати вийти на європейський ринок з запитом на малину. Саме це спричинило таку кон’юнктуру, яка сприяла зростанню цін. Далеко не факт, що ця тенденція продовжиться у 2022 році.

Звичайно котирування не будуть стрімко падати, але такою сприятливою, як у 2021 році, ціна, скоріше за все, більш не буде. З іншого боку, подібні ситуації мають вплив на ринок України. Наші виробники почали інвестувати не лише в насадження, а й у переробку, зокрема, в потужності із заморожування. Це, беззаперечно, позитивний факт, тому що переважну більшість малини ми експортуємо у замороженому вигляді. Зростання потужностей із заморозки ягоди піднімає позиції України, як експортера, на кілька щаблів. Йдеться про позиції не лише щодо експорту малини, а й іншої замороженої продукції, у першу чергу — ягід»‎, — говорить Олександр Ярещенко.


Ще більше про овочі, фрукти та ягоди, тенденції та інновації на ринку можна дізнатися 15  лютого о 12:00  під час Плодоовочевої open space конференції «ПЛІДНИЙ 2022: РИНКИ. ТЕХНОЛОГІЇ. НІШІ».

Організаторами конференції виступають агромедіа-агенція SAPIENZA та Українська плодоовочева асоціація (УПОА) за підтримки Київського контрактового ярмарку.

Конференція відбудеться у Міжнародному виставковому центрі Києва ( Броварський пр-т, 15, метро «Лівобережна») в рамках виставки «Агровесна».

Плодоовочева open space конференція «ПЛІДНИЙ 2022: РИНКИ. ТЕХНОЛОГІЇ. НІШІ»– це екосистемний захід, який презентує професійні аналітичні прогнози розвитку ринку плодоовочевої продукції, технології виробництва і маркетингу ягід, овочів та фруктів та ефективні рішення для розвитку  бізнесу на внутрішньому та міжнародному ринках.

Участь у конференції безкоштовна за умови обов’язкової попередньої реєстрації. Зареєструватися можна ТУТ

SEEDS

Головні новини Seeds та агроідеї для зростання вашого бізнесу в Telegram Facebook Instagram
Youtube та Підписуйтесь!

Залишити коментар

Ваш email не буде опубліковано

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!