Столичні бізнесмени відродили історичну солодку візитівку міста – Київське Сухе Варення

0 614

Крафтові солодощі, що стали візитівкою Києва. Вони сувенірами прямують по всій країні й за кордон разом з унікальними легендами свого походження та історією стародавнього міста. Таким став родинний бізнес ТОВ “Яросвіт”, що працює під ТМ “Київське Сухе Варення”.

“У 2008 році ми придбали книгу Олени Малаховець “Подарок молодым хозяйкам” 1912 року видання. Саме в ній знайшли кілька старих рецептів сухого варення. Спочатку були аматорські спроби приготувати варення на кухні. Потім нас запросили на перший веганський фестиваль, де ми показали свою продукцію і отримали на неї шалений попит”, — згадує директор співзасновник підприємства Ярослав Семенець.

До виробництва сухого варення як бізнесу Ярослав та Світлана Семенець приступили у 2016 р. Винайняли приміщення, зробили ремонт і почали виготовляти унікальний продукт.

“Ми довго шукали рецепти в інших місцях, зразки давніх часів. Київське сухе варення було солодкою візитною карткою міста і в XVIII, і в XIX столітті”, — говорить власник крафтового бізнесу.

Перші згадки про нього датуються літописами 1386 р. Тоді зацукровані фрукти з Києва привезли до Литви на весілля принца Ягайла і принцеси Ядвіги. Київськими цукатами смакували навіть у Пекіні.

“Тоді фрукти варили в меду. Зараз відомо, що нагрівати мед до високої температури не можна, тому мед ми замінили на цукор. Це дозволяє робити солодощі максимально натуральними: лише цукор і основа — фрукти, ягоди, гарбуз, буряк, морква, шкірка апельсина чи лимона, чи навіть корінь петрушки або пастернака”, — ділиться Ярослав.

“Київське Сухе Варення” часто отримує пропозиції експорту. Проте Семенець каже, що не планує виходити на великі обсяги виробництва. “У нас ручна робота, без жодної механізації, ми вкладаємо душу у свій продукт. Це принцип, від якого не будемо відступати”, — говорить він.

Аби забезпечити виробництво якісною сировиною, “Яросвіт” налагодив прямі контакти з фермерами.

“На цей рік нам посіють корінь пастернаку, посадять гарбузи. З чернівецьких садів нам привозять яблука, груші й айву. Під Каневом під наше виробництво заклали грушевий сад, через кілька років буде урожай”, — ділиться Семенець.

Основні виробничі витрати, зазначає він, ідуть на оренду приміщення, оплату електроенергії за промисловим тарифом, заробітну плату, сировину, цукор, упаковку, транспортування. Знадобилися інвестиції в техніку та обладнання — сушарки, електроплити, велика кількість каструль.

“Першочергові інвестиції поки не окупилися, нам потрібно вийти на більші обсяги продажу”, — говорить бізнесмен. І додає, що частину продукції зараз роздають на фестивалях, частуючи відвідувачів.

 

SEEDS.org.ua  за інформацією AgroPortal.ua

Головні новини Seeds та агроідеї для зростання вашого бізнесу в Telegram Facebook Instagram
Youtube та Підписуйтесь!

Залишити коментар

Ваш email не буде опубліковано

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!