Мегатренди, що впливають на свіжі продукти

Новини, Статті

SEEDs.org.ua пропонує деякі свіжі тенденції 2018 року зі звіту Fruit Logistical Trend Report.

Не тільки те, що споживається, але і як і де це споживається

Глобалізація та нові технології продовжують впливати і це лише найочевидніші мегатренди.Багато інших сил, починаючи від зміни демографічного складу  суспільства до впливу кліматичних змін, а також посилення уваги людей до власного здоров’я та добробуту формують не тільки те, що споживається, але і як і де це споживається.

Навіть усвідомлення цих незбагненних сил представляє досить складне завдання. Однак, важливо, щоб ми намагалися зрозуміти їх, тому що ми повинні розуміти майбутнє ланцюга поставок свіжої продукції. З цією метою Fruit Logistica розпочала аналіз з оцінкою глобальних мегатрендів, що впливають на бізнес сьогодні. У звіті виділені наступні тренди:

1.Демографічна асиметрія
– Зростання населення світу
– Урбанізація та ущільнення
– Зростання Азіатського та Африканського середнього класу
– Суспільство старіння
– Зниження гендерної різниці

2.Економічна глобалізація
-Селективна деіндустріалізація

-Зміна балансу економічної потужності
– Глобальна мобільність
– Економіка використання
– Цифрове зростання

3.Обмеження ресурсів
-Вимірність сировини
-Зелена енергетика
-Еко-системі у ризику
– Зміна клімату
– Війна за таланти

4. Інноваційне прискорення
-Діджиталізація та великі дані
-Smart-пристрої та інфраструктури
-Бум life-science 
-промисловість 4.0
-Автономні перевезення

5. Нові моделі управління
– Державна боргова криза
-Асиметричні конфлікти
-НГО та громадськість
-Глобальне співробітництво і кооперація
– Суспільство знань

6.Споживчі тренди
– Здоров’я та благополуччя
-Нові соціальні мережі
-Поляризація
-Обмеження

Деякі з цих мегатрендів вплинуть на те, як буде працювати фруктовий і овочевий бізнес у найближчі роки. В огляді обрали чотири тенденції, які потребують особливого уваги:

Зростання світового населення
Як зміна демографічних показників вплине на споживання свіжих продуктів? У якій частині світу відбудуться найбільші зміни, і у який часовий період?

Цифрові технології та дані
Наскільки це буде сприяти постачанню свіжих продуктів он-лайн? Чи можуть ці технології підвищувати прозорість у ланцюзі поставок свіжої продукції? Чи будуть вони, як і в інших секторах, створювати нові можливості для бізнесу?

Автономний транспорт
Наскільки значно вплине збільшена гнучкість і швидкість на ланцюг постачання фруктів і овочів? І як  промисловість зазнає значних змін?

Здоров’я та добробут
Чи продовжиться тенденція до дієти, яка сприяє споживанню свіжих продуктів? Чи підвищиться увага споживачів до якості свіжих фруктів та овочів для певних продуктів, таких як органічно вирощених та низько-вуглецеві свіжі продукти?

Занурення у відповіді на ці питання надасть змогу з’ясувати, як інновації в кожній з цих сфер можуть сформувати, де і як будуть продаватися свіжі фрукти та овочі в майбутньому.

Аналітичний звіт Fruit Logistica підтверджує правильність обраного експортного напрямку на Південно-Східну Азію. Про це пише на своїй сторінці у Facebook економіст FAO Андрій Ярмак. “Звертає на себе увагу також прогноз зміни частки різних роздрібних форматів. Великі та дрібні формати знову будуть втрачати частки ринку, а чемпіоном в боротьбі форматів буде он-лайн торгівля”, – зазначає він.

“Згідно прогнозів Євромонітору, основне зростання попиту  на овочі та фрукти в найближчі 15 років буде відбуватися саме в Азійському регіоні та Океанії! В 2030 році споживачі регіону витратить 56% від всіх витрат на овочі та фрукти в світі! А от частка Європи в плодоовочевому ринку впаде з сьогоднішніх 21% до 16%. І це не означає, що Європа буде купувати менше овочів та фруктів – навпаки, ринок теж буде зростати. Але ринок Азії буде зростати значно швидше! Оціночні темпи зростання – 7% на рік. І це на вже найбільшому ринку світу! Навіть частка Африки та Близького Сходу незначно впаде, хоч і там буде непогане зростання – близько 5% на рік. Відмітимо також стабільну частку Латинської Америки, де очікуються відносно високі темпи зростання ринку – теж близько 5% на рік. Європа зростає найповільніше – на 3% в рік.Просимо також звернути увагу на зростання онлайн торгівлі овочами та фруктами – за 15 років її частка буде більшою, ніж у дискаунтерів та гипермаркетів і сягне глобально 7%. Експерти УПОА впевнені, що це дуже консервативна оцінка, яка не враховує пришвидшених темпів розвитку інтернет-торгівлі” – зазначається у повідомленні Української Плодоовочевої Асоціації.

                                                                                                                                                                                        SEEDs.org.ua

 

Leave a Reply