Основні правила нішевої філософії агроринку

0 29

Не шукайте нішевий продукт – на сьогоднішній день його практично не існує! Щойно такий продукт з’являється, його починають вирощувати масово, і він перестає бути нішевим. Про це заявив економіст інвестиційного департаменту Продовольчої і сільськогосподарської організації ООН (ФАО) Андрій Ярмак, виступаючи в ході Національної конференції «Плодоовочевий сектор Грузії – кращі інвестиційні ніші», яка проходить в Тбілісі за підтримки Продовольчої і сільськогосподарської організації ООН (ФАО), Європейського банку реконструкції та розвитку і Міжнародної платформи розвитку плодоовочевого бізнесу East-Fruit.com.

За словами економіста, під ринковою нішею варто мати на увазі підхід до виробництва продукту і його реалізації. «Пам’ятайте, що ринкові ніші не бувають вічними – вони постійно вислизають і термін їх «життя» постійно знижується. Причиною тому служить миттєве поширення інформації в сучасному світі. Умовно кажучи, сьогодні хтось почав вирощувати мигдаль, а на завтра інші люди, ознайомившись з інформацією в мережі Інтернет, починають масові закупівлі саджанців цієї культури. І це вже перестає бути нішею. Ніша – це, скоріше за все, підхід до бізнесу. Це своєрідна філософія», – зазначив Андрій Ярмак.

За словами експерта, нішева філософія можлива по відношенню як до продукту, так і до виробництва. «В останньому випадку це може бути пов’язано з тим, що хтось захоче зайняти нішу найефективнішого виробника високомаржинальної продукції шляхом розробки унікальних технологічних рішень, які дозволять просто перемогти в ціновій конкуренції», – пояснив під час свого виступу економіст ФАО.

Нішева філософія може бути пов’язана з позиціонуванням товару, завдяки якому продукція може потрапити в преміум-сегмент і продаватися за високою ціною.

«Мій улюблений приклад, якщо говорити про сегмент яблука, це французькі «Reinette». У минулому році Франція постачала це яблуко не найкращої якості в Італію, де воно продавалося за ціною 2-6 євро / кг. При цьому в Італії був надлишок яблука. Проте, французький продукт продавався за такою високою ціною так як він преміальний, і ціна на нього не залежить від вартості інших продуктів в цій же категорії», – сказав Андрій Ярмак.

Він також підкреслив, що одним з елементів нішевої філософії є ​​правильний вибір ринку реалізації. «Вибираючи, наприклад, в якості такого ринку Близький Схід і Південно-Східну Азію, важливо розуміти, що країни цього регіону пропонують високу ціну на яблуко, але виробнику важливо забезпечувати преміальну якість продукції. Пам’ятайте, що собівартість виробництва яблука різної якості приблизно однакова, при цьому, продаючи свою продукцію на перспективні ринки збуту у виробника є можливість заробити в кілька разів більше», – сказав економіст ФАО.

Фахівець також звернув увагу учасників конференції на необхідність маркетингу продукції. «Майже всі бізнес-плани, які я бачу в Грузії, Молдові та інших країнах регіону мають якийсь дохід, який виходячи з цих планів, виходить сам по собі. В основному всі вказують витрати, не вказуючи вкладення в маркетинг в надії, що їх продукція буде продаватися сама по собі. Але світ сьогодні інший – в ньому не існує дефіциту будь-якої продукції і тому такі очікування бізнесу не збуваються », – резюмував Андрій Ярмак.

SEEDS.org.ua за інформацією East-Fruit

Головні новини Seeds та агроідеї для зростання вашого бізнесу в Telegram Facebook Instagram та YouTube. Підписуйтесь!

Залишити коментар

Ваш email не буде опубліковано